Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

RAZUMIJEVANJE TEKSTA ČITANJEM: STATISTIČKA ANALIZA REZULTATA TESTOVA ZA OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE

Renata Geld ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Mateusz-Milan Stanojević ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 480 Kb

str. 127-136

preuzimanja: 6.246

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 526 Kb

str. 137-147

preuzimanja: 12.837

citiraj


Sažetak

Cilj je istraživanja bio ustanoviti razlike u uspješnosti vještine čitanja
s obzirom na broj školskih sati nastave, ocjenu iz engleskoga, učenje engleskoga
izvan škole, učenje drugih stranih jezika i korištenje Interneta. Razumijevanje teksta
čitanjem mjereno je u osmom razredu osnovne škole na uzorku od 1254 učenika
i u četvrtom razredu srednje škole na uzorku od 656 srednjoškolaca. Istraživanje
je pokazalo da veći broj sati učenja engleskoga u školi ima pozitivan utjecaj
na rezultate u vještini čitanja kod srednjoškolaca, ali ne i kod osnovnoškolaca.
Ocjena iz engleskoga umjereno je povezana s rezultatom na testu čitanja. Učenje
engleskoga izvan škole ima pozitivan utjecaj na rezultate u testu čitanja u osnovnim
školama, dok taj utjecaj nije zamjetan u srednjim školama. Učenje drugih stranih
jezika, a posebice njemačkoga, ima pozitivan utjecaj na vještinu čitanja kod svih
ispitanika. Najzad, korištenje Interneta ima pozitivnu povezanost s vještinom
čitanja kod učenika osnovne škole.

Ključne riječi

osnovna škola; razumijevanje teksta čitanjem; srednja škola

Hrčak ID:

26949

URI

https://hrcak.srce.hr/26949

Datum izdavanja:

14.5.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 20.966 *