Izvorni znanstveni članak
RAZINA KOMUNIKACIJSKE KOMPETENCIJE UČENIKA ENGLESKOGA I NJEMAČKOGA JEZIKA U PISANJU I GOVORENJU
Vesna Bagarić
; Filozofski fakultet u Osijeku, Sveučilište u Osijeku
Sažetak
Novija istraživanja komunikacijske kompetencije učenika stranoga
jezika upozorila su kako učenici različitih stranih jezika ne postižu istu razinu komunikacijske
kompetencije u pojedinim jezicima nakon istog broja godina učenja
tih jezika. Glavna svrha istraživanja, prikazanog u ovom radu, jest usporedba razine
komunikacijske kompetencije hrvatskih učenika engleskog i njemačkog jezika
u pisanju i govorenju. Na A2 razini nisu utvrđene značajne razlike između te dvije
skupine učenika (4-5 godina učenja, osnovna škola) u razini njihove opće komunikacijske
kompetencije u tim jezicima u pisanju i govorenju. Na toj razini gotovo
da se nisu pokazale značajne razlike ni u razini ovladanosti pojedinim komponentama
komunikacijske kompetencije. Međutim, na B1 razini učenici engleskoga i
njemačkog kao stranih jezika (8-9 godina učenja jezika, srednja škola) ne postižu
ni istu razinu ovladanosti općom komunikacijskom kompetencijom u pisanju i govorenju
niti istu razinu ovladanosti većinom komponenata komunikacijske kompetencije.
U diskusiji se razmatraju razlozi koji su mogli dovesti do tih nalaza kao i
njihova relevantnost za učenje i poučavanje engleskoga i njemačkoga jezika u hrvatskom
obrazovnom kontekstu.
Ključne riječi
komunikacijska kompetencija; komponente komunikacijske kompetencije; učenici engleskog jezika; učenici njemačkog jezika; osnovna škola; srednja škola
Hrčak ID:
26954
URI
Datum izdavanja:
14.5.2007.
Posjeta: 7.026 *