Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.28.2.13
Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: Povijesno-komparativna analiza
Morana Koludrović
orcid.org/0000-0003-4099-8330
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Hrvatska
Višnja Rajić
orcid.org/0000-0002-5331-835X
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Glavni cilj ovoga istraživanja bio je povijesno-komparativnom analizom nastavnih planova i programa, odnosno kurikuluma za osnovnu školu istražiti i analizirati ulogu, zastupljenost i načine realizacije školskih kurikuluma u razdoblju od 1951. do 2019. godine. Prema dobivenim rezultatima uočljivo je da se značaj, uloga i aktivnosti školskog kurikuluma razlikuju u različitim reformama, a analizom kurikulumskih dokumenata (izuzev onog iz 1951.) utvrđeno je da se aktivnostima i sadržajima iz područja školskog kurikuluma želi pridonijeti individualizaciji i fleksibilnosti nastavnog procesa, zadovoljavanju specifičnih mogućnosti, potreba i interesa učenika,povezivanju obiteljskog doma te lokalne i šire zajednice sa školskim okruženjem, poticanju stvaralaštva, interdisciplinarnosti, zajedništva, stjecanju generičkih kompetencija i usavršavanju opće-obrazovnih kompetencija. Na temelju dobivenih rezultata i suvremenih odgojnoobrazovnih polazišta, autorice su predložile smjernice za suvremene školske kurikulume.
Ključne riječi
kurikulum; nastava usmjerena na učenika; nastavni plan i program; povijesno-komparativna analiza; školski kurikulum; izvannastavne i izvanškolske aktivnosti
Hrčak ID:
271350
URI
Datum izdavanja:
25.1.2022.
Posjeta: 2.702 *