Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53745/bs.91.4.8

Filmske preferencije adolescenata kao evangelizacijski i odgojno-obrazovni izazov religijsko-pedagoškoj i katehetskoj praksi

Marijana Mohorić orcid id orcid.org/0000-0002-8932-0355 ; Sveučilište u Zadru, Teološko‑katehetski Odjel, Zadar, Hrvatska
Irena Sever Globan orcid id orcid.org/0000-0001-6214-9124 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 513 Kb

str. 745-773

preuzimanja: 343

citiraj


Sažetak

Film je kao tradicionalni medij i nakon sto i dvadeset godina svojeg postojanja još uvijek atraktivan, pogotovo među mladima. Njegova je uloga kod adolescenata koji prolaze proces oblikovanja vlastitog identiteta iznimno važna jer zrcali, ali i oblikuje kulturu, društvo, vrijednosti te moralne stavove. Usto, filmovi služe kao modeli identifikacije i projekcije, mogu utjecati na razvoj empatije, kreativnosti, memorije itd. U ovom radu govori se posebno o vrednovanju filmske umjetnosti u katoličkom okruženju, tematizira se film kao teološko mjesto govora u Bogu i njegova odgojno-didaktička uloga u katehizaciji. Na temelju rezultata filmskih preferencija hrvatskih adolescenata, koje su proizašle iz istraživanja provedenog među hrvatskim srednjoškolcima u 2020. godini, donosi se njihova analiza kako bi se istaknuli neki odgojno-obrazovni i evangelizacijski izazovi. Naposljetku se ukazuje na činjenicu da odabir filma u svrhu religijsko-pedagoške i katehetske prakse pripada središnjem pitanju katehetske metodologije, a u svrhu praktičke primjene rezultata istraživanja i njihove elaboracije. Na kraju rada donose se neke konkretne metodičko-didaktičke preporuke za odabir i analizu filma.

Ključne riječi

adolescenti; filmska umjetnost; evangelizacija; religijski odgoj

Hrčak ID:

275031

URI

https://hrcak.srce.hr/275031

Datum izdavanja:

15.3.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 920 *