Pregledni rad
DIGITALNI RUBIKON I PARADIGMA VELIKIH PODATAKA
Aleksandra Krajnović
; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju, Splitska 1, 23000 Zadar, Hrvatska
Lara Žilić
; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju, Splitska 1, 23000 Zadar, Hrvatska
Ante Panjkota
; Sveučilište u Zadru, Odjel za informacijske znanosti, Ul. dr. F. Tuđmana 24i, 23000 Zadar, Hrvatska
Sažetak
U radu se istražuje paradigma velikih podataka (Big Data) u kontekstu 'Digitalnog Rubikona', odnosno aktualne duboke društvene transformacije uzrokovane digitalizacijom i globalizacijom, a potaknute pandemijom virusa COVID-19 i globalnom krizom. Radom se želi dokazati da suvremena tehnologija dovodi do organizacijskih transformacija, na primjeru tehnologije velikih podataka. Specifično, pokazat će se da Big Data tehnologija dovodi do transformacijskih, a ne inkrementalnih promjena u organizaciji. Rad isto tako propituje ulogu čovjeka u visokotehnološkom društvu i odnos čovjek – stroj (lifeware i humanware naspram hardware-a i software-a) u kontekstu Wienerove teze 'čovjeka u petlji'. Rad donosi i praktične implikacije u smislu nužnosti sustavnih promjena u konceptu marketinškog upravljanja, ali i ukazuje da prijelazna faza tzv. tradigitalnog marketinga, pri čemu se nova tehnologija primjenjuje u sklopu tradicionalnih poslovnih modela, ne može dovesti do uspjeha. Dakle, nužne su korjenite, strukturne promjene, a riječ je o novoj paradigmi koja dovodi do marketinga sa snažnim socijalnim angažmanom i socijalnim interakcijama. Autori stoga propituju i mogućnost zaokreta prema socijalnom marketingu, transformacijskom marketingu i svrsi brenda. Zaključuje se da nova tehnologija u konačnici nije tek puki (novi) menadžerski alat, već da je riječ o socijalnom procesu, kao i promjeni upravljačkog stava te prihvaćanju transformacijskih promjena u uvjetima tzv. 'novog normalnog'.
Ključne riječi
Digitalni Rubikon; paradigma velikih podataka; tradigitalni marketing; čovjek u petlji; transformacijske promjene
Hrčak ID:
275581
URI
Datum izdavanja:
15.3.2022.
Posjeta: 1.056 *