Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32779/gf.3.3.3

Prikaz studentske terenske nastave na širem području mjesta Plomin (Plominska gora, Hrvatska)

Ivana Vitasović Kosić orcid id orcid.org/0000-0001-9372-5892 ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za poljoprivrednu botaniku, Zagreb.
Mirjana Šipek ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za poljoprivrednu botaniku, Zagreb.
Nina Šajna orcid id orcid.org/0000-0002-7830-5424 ; Sveučilište u Mariboru, Prirodoslovno-matematički fakultet, Katedra za ekologiju,, Maribor.


Puni tekst: hrvatski pdf 1.936 Kb

str. 34-50

preuzimanja: 158

citiraj


Sažetak

Cilj ovog stručnog rada bio je predstaviti određene tematske nastavne jedinice koje se praktično obrađuju u obliku terenske nastave u okviru kolegija "Fitocenologija" i "Ekologija staništa i biljnih zajednica", a izvode se na Agronomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Terenska nastava odvijala se na širem području mjesta Plomin i Plominske gore, području vrlo bogate i raznolike flore, gdje nalazimo mnoge endemične i ugrožene svojte te različite tipove staništa, kao i različite tipove eu- i submediteranske vegetacije. Plomin i okolica poučan su primjer kako utjecaj čovjeka u prostoru može biti pozitivan i/ili negativan. Bez aktivnosti čovjeka i njegovih domaćih životinja raznolikost prirodnih samoniklih orhideja (porodica Orchidaceae) bila bi mnogo manja. Spajanjem biljne i animalne proizvodnje maksimalno se može iskoristiti potencijal prirodnih datosti, štiteći pri tome biološku raznolikost svojti i staništa. Ova terenska nastava osmišljena je kako bi se studentima krajobrazne arhitekture i agroekologije omogućilo da se upoznaju s endemskom i ugroženom florom te mediteranskom vegetacijom Istre. Studenti su dobili znanje o mogućnostima obnove degradiranih staništa. Terenska nastava je također studentima pružila priliku da razumiju pozitivne i negativne promjene u krajobrazu povezane s tekovinama industrijske djelatnosti. Štoviše, studenti su mogli
prepoznati da negativni utjecaji značajno narušavaju vizualnu i sadržajnu vrijednost krajobraza. Uz to, studentima je pružena prilika da kušaju tradicionalne recepture samoniklih biljaka koje rastu na različitim vrstama staništa. Prezentirane aktivnosti vode ka razumijevanju koliko je važno održivo upravljati poljoprivrednim zemljištem, primjenjivati načela ekološke poljoprivrede i očuvati tradicionalne namjene tla, biljaka i životinja, što u konačnici pozitivno utječe na očuvanje bioraznolikosti.

Ključne riječi

studentska terenska nastava; vegetacija; flora; endemi; Plomin.

Hrčak ID:

278175

URI

https://hrcak.srce.hr/278175

Datum izdavanja:

31.12.2020.

Posjeta: 391 *