Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/pi-be/2022.16.1.73

DRUŠTVENO ODGOVORNE AKTIVNOSTI I PRIMJENA KONCEPTA ODRŽIVOSTI U MODNOJ INDUSTRIJI

Alica Grilec orcid id orcid.org/0000-0002-9845-6297 ; Higher Colleges of Technology, FJW, Fujairah, United Arab Emirates
Irena Pandža Bajs orcid id orcid.org/0000-0002-9191-8719 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Martina Ruždjak orcid id orcid.org/0000-0003-3704-7518 ; Studentica diplomskog studija Tekstilno-tehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 624 Kb

str. 73-89

preuzimanja: 782

citiraj


Sažetak

Društveno odgovorno poslovanje je suvremena poslovna praksa koju
primjenjuje sve veći broj poduzeća kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. Učinkovitu primjenu
društveno odgovornih aktivnosti omogućava dobra i etički prihvatljiva komunikacija sa
svim interesno-utjecajnim skupinama. U ovom radu se analiziraju društveno odgovorne
aktivnosti hrvatskih modnih dizajnera, načela društveno odgovornog poslovanja i
koncept održive mode. Iz analize trenutne situacije u modnoj industriji i utjecaja odjevne
industrije na okoliš, proizlazi da postoji kriza resursa koja zahtjeva promjene u načinu
poslovanja i u usmjeravanju prema održivoj modi. Cilj rada je istražiti koliko su
društveno odgovorne aktivnosti uključene u poslovanje hrvatskih modnih dizajnera i na
koji način hrvatski modni dizajneri primjenjuju koncept održivosti. Primjenom
kvalitativnog istraživanja putem intervjua došlo se do spoznaje da hrvatski dizajneri
pridaju značajnu važnost društvenoj odgovornosti u svom poslovanju s najvećim fokusom
na očuvanje okoliša. Iako se većina ispitanih modnih dizajnera smatra ekološki
osviještenim, ipak nisu u potpunosti informirani o svim aspektima negativnog utjecaja
sirovina i proizvodnje na okoliš. Problematika koju su hrvatski dizajneri istaknuli se odnosi prvenstveno na nedovoljnu informiranost javnosti o društvenoj odgovornosti i
utjecaju na okoliš i društvo koje sačinjava današnji modni sustav.

Ključne riječi

društveno odgovorno poslovanje; održiva moda; modni dizajneri; očuvanje okoliša.

Hrčak ID:

278862

URI

https://hrcak.srce.hr/278862

Datum izdavanja:

7.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.889 *