Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.51650/ezrvs.16.1-2.4

POTREBE I PONAŠANJE POTROŠAČA – PRIMJER COCA-COLE

Boris Marjanović orcid id orcid.org/0000-0002-1132-6079 ; Istarsko veleučilište – Università Istriana di scenze applicate, Pula, Hrvatska
Bojan Stanimirović


Puni tekst: hrvatski pdf 85 Kb

str. 49-57

preuzimanja: 1.259

citiraj


Sažetak

Za postizanje konkurentske prednosti izuzetno je važno prepoznati potrebe potrošača bolje od konkurencije i definirati kriterije vrijednosti koje potrošači primjenjuju pri vrednovanju alternativa. Iz analize u ovome radu pokušalo se identificirati potrebe koje Coca-Cola ispunjava na temelju kriterija obilježja proizvoda i ostalih aktivnosti koje su sistematizirane prema Maslowljevoj hijerarhiji. Utvrđeno je postojanje cijelog niza mogućih potreba. Naime, potrebe se u najmanjoj mjeri klasificiraju u kategoriju fizioloških potreba, što iznenađuje jer napitak ipak služi za zadovoljenje temeljne potrebe gašenja žeđi, a u najvećoj se mjeri odnose na potrebe za samoaktualizacijom. Moguće je zaključiti da kola napitci zadovoljavaju cijeli jedan skup potreba potrošača, a ne samo jednu potrebu.

Ključne riječi

marketing, potrebe, ponašanje potrošača, Coca-Cola, Maslovljeva hijerarhija potreba.

Hrčak ID:

280510

URI

https://hrcak.srce.hr/280510

Datum izdavanja:

16.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.787 *