Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.20.2.12

Izbori ravnatelja i upravljanje školom u obaveznom školstvu Hrvatske između stručnosti i podobnosti – povijesni pregledi između 1871. i 2021. godine

Snježana Dubovicki orcid id orcid.org/0000-0003-4770-3371 ; Sveučilište u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska
Emerik Munjiza


Puni tekst: hrvatski pdf 136 Kb

str. 403-415

preuzimanja: 641

citiraj


Sažetak

U radu je istražen postupak izbora ravnatelja (u razdoblju od 150 godina) u obaveznom školstvu Hrvatske između uvođenja školske obveznosti i suvremenosti. U razdoblju ove analize Hrvatska se nalazila u različitim državno-političkim asocijacijama i društvenim uređenjima. Osnovni cilj istraživanja bio je ispitati načine i pristupe izbora školskih ravnatelja u svim državnim asocijacijama i društvenim uređenjima kroz izbor školskih ravnatelja koji se kretao između stručnosti i podobnosti. To je istraženo kroz sastav organa upravljanja, propisanih uvjeta i izborne procedure. Istraživanje je obavljeno analizom 31 školskog zakona izmjena i dopuna) koji imaju karakter primarnih izvora. Rezultati istraživanja pokazuju da se izbor ravnatelja u kontinuitetu kretao unutar stručnosti i podobnosti s ponešto diferenciranim otklonima. U izborima ravnatelja postoji velika razlika između javne percepcije koja se često temelji na pojedinačnim slučajevima, medijskoj eksponiranosti i zakonskoj regulativi. To bi se moglo ukloniti/ublažiti profesionalizacijom ravnateljske službe. Dosadašnji pokušaji su tek djelomično praktično operacionalizirani.

Ključne riječi

izborna procedura; podobnost; propisani uvjeti; sastav organa upravljanja

Hrčak ID:

280529

URI

https://hrcak.srce.hr/280529

Datum izdavanja:

15.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.544 *