Odgojno-obrazovne teme, Vol. 5 No. 1, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.53577/oot.5.1.3
NAKLADNIŠTVO (STANJE, TRENDOVI I PERSPEKTIVE) U IZDAVANJU OSNOVNOŠKOLSKIH UDŽBENIKA I DRUGIH OBRAZOVNIH MATERIJALA
Danijela SUNARA-JOZEK
orcid.org/0000-0002-2954-3047
; Osnovna škola prof. Franje Viktora Šignjara, Virje; studij Mediji i komunikacija na Sveučilištu Sjever, Koprivnica, Hrvatska
Sažetak
Cilj je ovoga rada utvrditi stanje u hrvatskom nakladništvu osnovnoškolskih udžbenika i ostalih
obrazovnih materijala (radnih bilježnica, atlasa, zbirki, materijala za darovite učenike i učenike
kojima je potrebna pomoć u učenju i sl.), učiteljske stavove spram nakladništva za osnovne škole
te načina komunikacije između njih i nakladnika.
U istraživanju je primijenjena kvantitativna metodologija ankete uz pomoć Google Formsa
na društvenim mrežama u kojima su formirane grupe učitelja razredne i predmetne nastave u
osnovnim školama. Anketu je ispunilo sveukupno 280 učitelja i učiteljica, a sastojala se od 14
zadataka zatvorenog i otvorenog tipa.
U radu se iznosi kratak pregled osnovnoškolske obrazovne nakladničke situacije u Hrvatskoj te
se uspoređuje tiskano i elektroničko nakladništvo s naglaskom na učiteljske stavove i kriterije
prilikom odabira novih materijala nakon uvođenja Nacionalnog kurikuluma za osnovnoškolski
odgoj i obrazovanje.
Zaključak je istraživanja da se situacija u nakladništvu vrlo brzo mijenja te da su tome
pridonijeli proces digitalizacije na svim područjima, reforma odgojno-obrazovnog sustava i
uvođenje Nacionalnog kurikuluma za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje. Ubrzanju uvođenja
elektroničkih materijala pridonijela je i pandemija koronavirusne bolesti te uvođenje nastave na
daljinu u hrvatskim osnovnim školama u ožujku 2020. godine.
Ključne riječi
e-nakladništvo; komunikacija; nakladništvo; osnovna škola; učitelji
Hrčak ID:
280965
URI
Datum izdavanja:
19.7.2022.
Posjeta: 1.032 *