Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31192/np.20.3.9
Rano učenje engleskog jezika iz perspektive roditelja djece vrtićke i mlađe školske dobi
Mirna Erk
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska
Tijana Borovac
orcid.org/0000-0002-7802-1288
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska
Sandra Brezetić
orcid.org/0000-0002-3672-7450
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Čini se da roditelji (što) raniji početak učenja stranog jezika smatraju jamstvom njegova uspješnog ovladavanja. Stoga prikazujemo istraživanje u kojem smo anketiranjem roditelja (N=131) doznali njihov stav prema ranom učenju engleskog jezika u hrvatskoj sredini. U istraživački nacrt uvrstili smo sociodemografske čimbenike na čiju su važnost ukazala prethodna istraživanja, a posebno smo istražili stav roditelja čija su djeca učila engleski jezik neformalno, u vrtićkoj dobi, i roditelja čija su djeca s učenjem započela formalno, u školi. Doznali smo da su roditeljska vjerovanja o ranom učenju engleskog jezika izrazito pozitivna i ujednačena. Pronašli smo povezanost između procjene boljeg obiteljskog statusa i ranijeg početka djetetova učenja engleskog jezika, no nema razlika u stavu između roditelja čija su djeca počela učiti engleski jezik formalno i neformalno. Zaključujemo da su roditeljska vjerovanja o dobrobitima ranog učenja engleskog jezika oblikovana pod utjecajem društvenih i ekonomskih trendova te utječu na obrazovne jezične politike na globalnoj i lokalnoj razini.
Ključne riječi
formalno učenje engleskog jezika; neformalno učenje engleskog jezika; rano učenje engleskog jezika; socio-demografski čimbenici; stav roditelja
Hrčak ID:
285758
URI
Datum izdavanja:
16.11.2022.
Posjeta: 1.596 *