Psihologijske teme, Vol. 31 No. 3, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.31.3.13
Profili ciljnih orijentacija i strategije samoregulacije motivacije
Rosanda Pahljina-Reinić
orcid.org/0000-0001-8699-7638
; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Cilj je ovoga rada bio identificirati profile ciljnih orijentacija studenata i ispitati razlike u učestalosti korištenja specifičnih strategija samoregulacije motivacije između studenata različitih profila ciljnih orijentacija. Istraživanje je provedeno na uzorku od 290 studenata nastavničkih studija primjenom upitnika. Analizom latentnih profila identificirane su četiri grupe studenata različitih profila ciljnih orijentacija: niskoorijentirani na uspjeh (21.3 %), prosječni (45.8 %), orijentirani na učenje (25.3 %) i orijentirani na uspjeh (7.6 %). Rezultati pokazuju da su studenti s motivacijski nepovoljnijim profilima (niskoorijentirani na uspjeh, prosječni) općenito manje skloni koristiti strategije regulacije motivacije. Iako studenti koji su orijentirani na učenje i studenti koji su orijentirani na uspjeh većinu ispitanih strategija koriste podjednako često, studenti koji su orijentirani na učenje češće koriste strategije regulacije vrijednosti i situacijskoga interesa.
Ključne riječi
motivacija; samoregulacija; strategije; ciljne orijentacije; profili ciljnih orijentacija
Hrčak ID:
286950
URI
Datum izdavanja:
9.12.2022.
Posjeta: 1.521 *