Odgojno-obrazovne teme, Vol. 5 No. 2, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.53577/oot.5.2.5
Stavovi učenika o STEM nastavi u Brčko distriktu BiH
Edisa Puška
; 9. osnovna škola Brčko distrikta BiH, Maoča bb, 76120 Brčko distrikt BiH, Bosna i Hercegovina
Adis Puška
orcid.org/0000-0003-3274-0188
; Vlada Brčko distrikta BiH, Bulevara mira 1, 76120 Brčko distrikt BiH, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Znanost i razvoj inženjerske industrije osnova su razvoja svake zemlje. Sve zemlje
su suočene s nedostatkom osoblja u području znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike.
Stoga mlade ljude treba poticati na nastavak školovanja u tim područjima. Jedan od načina je
integracija STEM nastave u osnovnim i srednjim školama. Bosna i Hercegovina (BiH) uključila
se u svjetske tokove i zajedno sa stranim vladinim i nevladinim organizacijama uvela projekt
ENABLE – BiH kojem je cilj jačanje STEM područja u nastavi i obrazovanju. Istraživanje za
potrebe ovoga rada je provedeno u 9. osnovnoj školi u Brčko distriktu BiH, koja je sudionica u
ovom projektu. Istraženo je postojanje razlike u stavovima učenika o STEM nastavi u odnosu na
način pohađanja nastave, je li riječ o razrednoj ili predmetnoj nastavi. Korištene su 4 varijable
koje su grupirane faktorskom analizom. Analizom je obuhvaćeno 117 učenika koji su ispunili
anketni upitnik preko 80 %. Rezultati su pokazali da jedino u varijabli vrijednost STEM nastave
postoji značajna statistička razlika između ocjena učenika razredne i predmetne nastave. Rezultati
provedenog istraživanja pomoći će u daljnjem razvoju STEM nastave u BiH jer istraživanje
pruža temelj za razumijevanje učeničke prihvaćenosti STEM nastave.
Ključne riječi
Brčko distrikt BiH; predmetna nastava; razredna nastava; STEM
Hrčak ID:
288300
URI
Datum izdavanja:
4.12.2022.
Posjeta: 877 *