Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.56321/IJMBS.8.13.36

POLITIČKA PROPAGANDA I LAŽNE VIJESTI: TRENDOVI NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Matea Topić Crnoja orcid id orcid.org/0000-0002-5103-8055 ; University of Zagreb Faculty of Economics & Business, Zagreb, Croatia
Mirko Palić orcid id orcid.org/0000-0001-8192-7868 ; University of Zagreb Faculty of Economics & Business, Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 640 Kb

str. 36-41

preuzimanja: 917

citiraj


Sažetak

Glavna tema ovog rada je analizirati koncept političke propagande i njene tranzicije s tradicionalnih medija na društvene mreže te posljedica do kojih pritom dolazi u javnom prostoru kroz razvoj cijele nove paradigme informacijskih balona u kojima su korisnici okruženi samo istomišljenicima te informacijama i vijestima koje podupiru njihov svjetonazor i sustav vrijednosti. Cijeli ovaj sustav često je omeđen lažnim vijestima koje je teško razlikovati od onih istinitih. Istraživanja, ali i primjeri navedeni u radu pokazuju da postoje brojni primjeri uspješne političke propagande temeljene na lažnim vijestima i njihovom viralnom prenošenju putem društvenih mreža. U radu se propitkuju suvremena rješenja i napori različitih društvenih mreža, ali i nacionalnih zakonodavstava u označavanju i ograničavanju širenja dezinformacija. Za sada se čini da rješenje ne leži samo u naprednim algoritmima i velikom broju zaposlenih „fact checkera“ već i u sustavnoj edukaciji i osvješćivanju korisnika da aktivno traže različite poglede i rješenja za pitanja koja ih zanimaju kako bi proširili i u konačnici razbili svoj informacijski „mjehurić“.

Ključne riječi

lažne vijesti; propaganda; društvene mreže

Hrčak ID:

288342

URI

https://hrcak.srce.hr/288342

Datum izdavanja:

23.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.190 *