Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/strjez/51-2/3

Motivacija studenata za studijski program na engleskome jeziku i očekivanja vezana uz jezični napredak

Kornelija Čakarun ; Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet
Branka Drljača Margić orcid id orcid.org/0000-0002-7617-6606 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 169 Kb

str. 207-231

preuzimanja: 126

citiraj


Sažetak

Cilj je ove studije ispitati motivaciju studenata koji studiraju na engleskome jeziku (EJVIN-
studenti) za odabir studijskoga programa na engleskome jeziku i nedostatak iste kod studenata
koji studiraju na hrvatskome jeziku (HJVIN-studenti). Cilj je također po prvi put u Republici
Hrvatskoj ispitati očekivanja obiju skupina studenata vezana uz engleski jezični napredak
zahvaljujući studiju te ispunjenje tih očekivanja. Motivacija i očekivanja ispitani su na početku
preddiplomskoga studijskog programa na Ekonomskome fakultetu Sveučilišta u Rijeci, a
ispunjenje očekivanja na kraju. Podatci su prikupljeni upitnikom i intervjuima provedenima
s EJVIN- i HJVIN-studentima prve i treće godine preddiplomskoga studija. Rezultati dobiveni
intervjuima pokazuju da su EJVIN-studenti motivirani za odabir studijskoga programa
na engleskome jeziku željom da poboljšaju svoje engleske jezične vještine te da nastave studij
i izgrade karijeru u inozemstvu, dok se HJVIN-studenti ne odlučuju za te studijske programe
zbog drugačijih interesa, kao i zbog potencijalnih jezičnih izazova. Obje skupine studenata na
početku studija smatraju da će se njihovo znanje engleskoga jezika zahvaljujući studiju poboljšati.
Studenti treće godine potvrđuju ta očekivanja. Dok HJVIN-studenti prvenstveno opisuju
napredak u domeni stručnoga vokabulara, EJVIN-studenti ističu i razvijenije opće jezične vještine
i veće samopouzdanje u uporabi engleskoga jezika. Rezultati studije upućuju na potrebu,
kako HJVIN- tako i EJVIN-studenata, za kolegijima kojima je fokus sam engleski jezik.

Ključne riječi

engleski kao jezik visokoškolske nastave (EJVIN), očekivanja, jezični napredak, motivacija

Hrčak ID:

289475

URI

https://hrcak.srce.hr/289475

Datum izdavanja:

20.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 404 *