Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31664/zu.2022.110.04
Žena sa puškom: Autoportret u lovačkom odijelu Naste Rojc u svetlu studija vizuelne kulture
Srđan Tunić
; samostalni istraživač, Beograd, Srbija
Sažetak
Ikonična slika Naste Rojc Autoportret u lovačkom odijelu iz 1912. je više puta u poslednje dve decenije bila proglašavana za njen „životni manifesto“ od strane istraživača/ica. Autorke i autori su naglašavali njene performativne, rodno fluidne autoportrete, i povlačili veze između drugih isto tako retkih umetnica tog vremena koje su izražavale ne-heteronormativne identitete kroz umetnost. Prema mojim saznanjima, sem Leonide Kovač, niko od njih do sada nije primenio metode studija vizuelne kulture u analizi ove slike. Vizuelna kultura može da ponudi nove interpretacije i dopuni rodne i feminističke diskusije kroz razmatranje popularne slike lovaca tog vremena. Ova saznanja mogu samo da potvrde uverenje da je ova slika snažan i transgresivan umetnički statement u kontekstu hrvatske umetnosti i umetnosti jugoslovenskog prostora u celini početkom 20. veka.
Ključne riječi
Nasta Rojc; 20. vek; lovac; rodne studije; vizuelna kultura; reprezentacija
Hrčak ID:
294933
URI
Datum izdavanja:
1.7.2022.
Posjeta: 1.229 *