Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31192/np.21.1.12

Uloga izloženosti nasilju roditelja učenika u predviđanju zadovoljstva poslom osnovnoškolskih ravnatelja

Marijana Dragoslavić ; Primary school Mario Martinolić, Mali Lošinj, Croatia
Vesna Bilić ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 146 Kb

page 197-210

downloads: 180

cite


Abstract

Rad ravnatelja škola uključuje raznovrsne poslove, a kao iznimno osjetljivo i zahtjevno područje može se izdvojiti suradnja s roditeljima učenika. U novije vrijeme na svom radnom mjestu ravnatelji su nerijetko izloženi različitim nedopustivim ponašanjima i nasilju roditelja, no o tome se malo zna i govori. Cilj je ovoga istraživanja ispitati ulogu izloženosti nasilju roditelja učenika u predviđanju zadovoljstva poslom ravnatelja osnovnih škola Republike Hrvatske. U istraživanju je sudjelovalo 483 (M = 27,7 %; Ž = 72,3 %) ravnatelja iz svih regija Republike Hrvatske, time je obuhvaćeno 52,6 % pripadnika ciljane populacije. Za prikupljanje podataka korišteni su Upitnik sociodemografskih karakteristika, Skala izloženosti nasilju roditelja te Upitnik zadovoljstva poslom. Rezultati pokazuju da je riječ o raširenoj pojavi, a 80,75 % ravnatelja je tijekom svog ravnateljskog staža doživjelo barem jedan oblik nasilja od strane roditelja. Korelacijskom analizom utvrđeno je da ravnatelji koji češće doživljavaju nasilje roditelja imaju nižu razinu zadovoljstva poslom, a regresijska analiza pokazala je da je doživljeno nasilje statistički značajan prediktor zadovoljstva poslom. Jasna osuda svih oblika nasilja roditelja nad ravnateljima te primjena i poboljšavanje postojećih propisa zaključno se izdvajaju kao nužni uvjeti za smanjivanje te negativne pojave i omogućavanje kvalitetnog rada ravnatelja, a time i škola u cjelini.

Keywords

nasilje; ravnatelji; roditelji; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID:

295443

URI

https://hrcak.srce.hr/295443

Publication date:

13.3.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 501 *