hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ PROVEDBE PROGRAMA ZA RODITELJE NA NJIHOVE STAVOVE O ODGOJU

Esmeralda Sunko ; Liga za prevenciju ovisnosti – Split

Puni tekst: hrvatski, pdf (133 KB) str. 383-401 preuzimanja: 2.346* citiraj
APA 6th Edition
Sunko, E. (2008). UTJECAJ PROVEDBE PROGRAMA ZA RODITELJE NA NJIHOVE STAVOVE O ODGOJU. Odgojne znanosti, 10 (2 (16)), 383-401. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/29579
MLA 8th Edition
Sunko, Esmeralda. "UTJECAJ PROVEDBE PROGRAMA ZA RODITELJE NA NJIHOVE STAVOVE O ODGOJU." Odgojne znanosti, vol. 10, br. 2 (16), 2008, str. 383-401. https://hrcak.srce.hr/29579. Citirano 22.11.2019.
Chicago 17th Edition
Sunko, Esmeralda. "UTJECAJ PROVEDBE PROGRAMA ZA RODITELJE NA NJIHOVE STAVOVE O ODGOJU." Odgojne znanosti 10, br. 2 (16) (2008): 383-401. https://hrcak.srce.hr/29579
Harvard
Sunko, E. (2008). 'UTJECAJ PROVEDBE PROGRAMA ZA RODITELJE NA NJIHOVE STAVOVE O ODGOJU', Odgojne znanosti, 10(2 (16)), str. 383-401. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/29579 (Datum pristupa: 22.11.2019.)
Vancouver
Sunko E. UTJECAJ PROVEDBE PROGRAMA ZA RODITELJE NA NJIHOVE STAVOVE O ODGOJU. Odgojne znanosti [Internet]. 2008 [pristupljeno 22.11.2019.];10(2 (16)):383-401. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29579
IEEE
E. Sunko, "UTJECAJ PROVEDBE PROGRAMA ZA RODITELJE NA NJIHOVE STAVOVE O ODGOJU", Odgojne znanosti, vol.10, br. 2 (16), str. 383-401, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29579. [Citirano: 22.11.2019.]

Sažetak
Nesigurnost u roditeljskim ulogama, nesklad u obiteljskim odnosima
ukazuju na potrebu da roditelji budu odgajani i obrazovani za kvalitetno roditeljstvo. Znanje i vještine potrebne za kvalitetno roditeljstvo temelj su cjeloživotnog učenja. Odgoj i obrazovanje za roditeljstvo putem pedagoških radionica pomažu i upotpunjuju kvalitetan odnos odrasli – dijete. Ovim se radom ispitalo postojanje značajnijih razlika u stavovima roditelja učenika osnovnih škola prema odnosima unutar obitelji između skupine ispitanika
koji su prošli program poučavanja za roditeljstvo (skupina 1) i roditelja učenika osnovnih škola koji nemaju iskustvo dodatnog odgoja i obrazovanja za roditeljstvo (skupina 2). Podaci su obrađeni multifaktorskom analizom (MFA) i analizom varijance ANOVA. Rezultati MFA opisuju stavove o odgoju roditelja s pomoću 14 faktora. Među njima prednjače nadređenost partnerskih
odnosa prema djeci, dvolična uloga oca u obitelji, sklonost prebacivanja odgovornosti za odgojne pogreške, zanemarivanje utjecaja negativnih obrazaca roditeljskog ponašanja, snažna potreba za vanjskom kontrolom djeteta, pasivan odnos roditelja prema djeci, loši komunikacijski obrasci s djecom obavijeni tajnama. Rezultati ANOVE pokazuju statistički značajne promjene stavova (skupine 1) prema ulozi oca u obitelji, odgovornosti za osobne postupke
i autoritarnim odgojnim stilovima. Rezultati upućuju na zaključak da
ulaganje u roditeljstvo donosi višestruku dobit: bolje djelovanje same osobe – roditelja, bolje djelovanje obitelji kao cjeline i stabilniji odgoj djece.

Ključne riječi
obitelj; odgoj i obrazovanje; roditelji; ulaganje; stavovi

Hrčak ID: 29579

URI
https://hrcak.srce.hr/29579

[engleski]

Posjeta: 4.451 *