Odgojne znanosti, Vol. 10 No. 2 (16), 2008.
Izvorni znanstveni članak
UTJECAJ PROVEDBE PROGRAMA ZA RODITELJE NA NJIHOVE STAVOVE O ODGOJU
Esmeralda Sunko
; Liga za prevenciju ovisnosti – Split
Sažetak
Nesigurnost u roditeljskim ulogama, nesklad u obiteljskim odnosima
ukazuju na potrebu da roditelji budu odgajani i obrazovani za kvalitetno roditeljstvo. Znanje i vještine potrebne za kvalitetno roditeljstvo temelj su cjeloživotnog učenja. Odgoj i obrazovanje za roditeljstvo putem pedagoških radionica pomažu i upotpunjuju kvalitetan odnos odrasli – dijete. Ovim se radom ispitalo postojanje značajnijih razlika u stavovima roditelja učenika osnovnih škola prema odnosima unutar obitelji između skupine ispitanika
koji su prošli program poučavanja za roditeljstvo (skupina 1) i roditelja učenika osnovnih škola koji nemaju iskustvo dodatnog odgoja i obrazovanja za roditeljstvo (skupina 2). Podaci su obrađeni multifaktorskom analizom (MFA) i analizom varijance ANOVA. Rezultati MFA opisuju stavove o odgoju roditelja s pomoću 14 faktora. Među njima prednjače nadređenost partnerskih
odnosa prema djeci, dvolična uloga oca u obitelji, sklonost prebacivanja odgovornosti za odgojne pogreške, zanemarivanje utjecaja negativnih obrazaca roditeljskog ponašanja, snažna potreba za vanjskom kontrolom djeteta, pasivan odnos roditelja prema djeci, loši komunikacijski obrasci s djecom obavijeni tajnama. Rezultati ANOVE pokazuju statistički značajne promjene stavova (skupine 1) prema ulozi oca u obitelji, odgovornosti za osobne postupke
i autoritarnim odgojnim stilovima. Rezultati upućuju na zaključak da
ulaganje u roditeljstvo donosi višestruku dobit: bolje djelovanje same osobe – roditelja, bolje djelovanje obitelji kao cjeline i stabilniji odgoj djece.
Ključne riječi
obitelj; odgoj i obrazovanje; roditelji; ulaganje; stavovi
Hrčak ID:
29579
URI
Datum izdavanja:
28.11.2008.
Posjeta: 6.832 *