hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD)-multimodalni pristup

Maja Jurin ; Klinika za pedijatriju KBC Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Snježana Sekušak-Galešev ; Klinika za pedijatriju KBC Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, doc (186 KB) str. 195-201 preuzimanja: 10.640* citiraj
APA 6th Edition
Jurin, M. i Sekušak-Galešev, S. (2008). Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD)-multimodalni pristup. Paediatria Croatica, 52 (3), 195-201. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/29620
MLA 8th Edition
Jurin, Maja i Snježana Sekušak-Galešev. "Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD)-multimodalni pristup." Paediatria Croatica, vol. 52, br. 3, 2008, str. 195-201. https://hrcak.srce.hr/29620. Citirano 04.08.2020.
Chicago 17th Edition
Jurin, Maja i Snježana Sekušak-Galešev. "Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD)-multimodalni pristup." Paediatria Croatica 52, br. 3 (2008): 195-201. https://hrcak.srce.hr/29620
Harvard
Jurin, M., i Sekušak-Galešev, S. (2008). 'Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD)-multimodalni pristup', Paediatria Croatica, 52(3), str. 195-201. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/29620 (Datum pristupa: 04.08.2020.)
Vancouver
Jurin M, Sekušak-Galešev S. Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD)-multimodalni pristup. Paediatria Croatica [Internet]. 2008 [pristupljeno 04.08.2020.];52(3):195-201. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29620
IEEE
M. Jurin i S. Sekušak-Galešev, "Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD)-multimodalni pristup", Paediatria Croatica, vol.52, br. 3, str. 195-201, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29620. [Citirano: 04.08.2020.]
Puni tekst: engleski, doc (186 KB) str. 202-202 preuzimanja: 708* citiraj
APA 6th Edition
Jurin, M. i Sekušak-Galešev, S. (2008). ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER (ADHD) – MULTIMODAL APPROACH. Paediatria Croatica, 52 (3), 202-202. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/29620
MLA 8th Edition
Jurin, Maja i Snježana Sekušak-Galešev. "ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER (ADHD) – MULTIMODAL APPROACH." Paediatria Croatica, vol. 52, br. 3, 2008, str. 202-202. https://hrcak.srce.hr/29620. Citirano 04.08.2020.
Chicago 17th Edition
Jurin, Maja i Snježana Sekušak-Galešev. "ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER (ADHD) – MULTIMODAL APPROACH." Paediatria Croatica 52, br. 3 (2008): 202-202. https://hrcak.srce.hr/29620
Harvard
Jurin, M., i Sekušak-Galešev, S. (2008). 'ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER (ADHD) – MULTIMODAL APPROACH', Paediatria Croatica, 52(3), str. 202-202. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/29620 (Datum pristupa: 04.08.2020.)
Vancouver
Jurin M, Sekušak-Galešev S. ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER (ADHD) – MULTIMODAL APPROACH. Paediatria Croatica [Internet]. 2008 [pristupljeno 04.08.2020.];52(3):202-202. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29620
IEEE
M. Jurin i S. Sekušak-Galešev, "ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER (ADHD) – MULTIMODAL APPROACH", Paediatria Croatica, vol.52, br. 3, str. 202-202, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29620. [Citirano: 04.08.2020.]

Sažetak
ADHD - Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću – ADHD (od engl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder) jedan je od najčešćih neurorazvojnih poremećaja dječje i adolescentne dobi. To je kognitivni i bihevioralni poremećaj koji karakteriziraju hiperaktivnost, impulzivnost i nedostatak pozornosti. Dijagnoza se postavlja na temelju preporuka Diagnostic and Statistical Manuala (DSM-IV) i International Classification Disordersa (ICD-10). Simptomi se javljaju prije sedme godine života, četiri su češći u dječaka nego u djevojčica i moraju trajati najmanje šest mjeseci u okviru dviju različitih životnih sredina. U dijagnosticiranju i terapiji ADHD-a sudjeluje multidisciplinarni tim uz povezanost i suradnju roditelja, učitelja odnosno odgajatelja. Uzrok poremećaja još nije otkriven, ali su poznati nepovoljni okolinski čimbenici, utjecaj nasljeđa i različite promjene mozga, koje se mogu detektirati suvremenim slikovnim neuroradiološkim pretragama. Najbolji rezultati u liječenju djece s ADHD-om postižu se istodobnom primjenom odgovarajućih lijekova i različitih psihosocijalnih i psihoedukacijskih pristupa. U radu se potanko opisuju i objašnjavaju postupci u liječenju i naglašava važnost edukacije roditelja i okoline o prirodi bolesti, kako bi se okolina što bolje prilagodila djetetu. Ignoriranje ovog poremećaja kao i izostanak optimalnog liječenja ima razarajuće posljedice na djetetov razvoj, kočeći ga u njegovom školovanju i formiranju u zdravo društveno biće.

Ključne riječi
POREMEĆAJ POMANJKANJA PAŽNJE S HIPERAKTIVNOŠĆU – dijagnostika, liječenje; MULTIMODALNO LIJEČENJE – metode

Hrčak ID: 29620

URI
https://hrcak.srce.hr/29620

[engleski]

Posjeta: 16.214 *