Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.32728/mo.17.2.2022.05
FORMATIVNO VREDNOVANJE U NASTAVI STRANIH JEZIKA: PERSPEKTIVA NASTAVNIKA
Andrea-Beata Jelić
orcid.org/0000-0002-2233-9174
; Filozofski fakultet Sveučilište u Zagrebu
Josipa Šute
; Osnovna škola Nikole Hribara, Velika Gorica Republika Hrvatska
Ivan Markić
orcid.org/0000-0003-0490-6160
; Filozofski fakultet Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Formativno vrednovanje odvija se tijekom učenja i poučavanja, a usmjereno je na uočavanje snaga i manjkavosti te unaprjeđenje oba procesa. Ključna je suradnja učenika i nastavnika (Martišković, 2019). Formativno je vrednovanje rjeđe zastupljeno od sumativnog iako su nastavnici svjesni njegove važnosti. Na primjeru nastavnika španjolskog kao stranog jezika cilj je bio steći uvid u njihovo poimanje formativnog vrednovanja, nastavnu praksu te samoprocjenu kompetencija za njegovo provođenje. Rezultati ukazuju da su sudionici istraživanja upoznati s pojmom formativnog vrednovanja i prepoznaju njegove prednosti, ali nisu svjesni svih njegovih dimenzija. Ono je zastupljeno u okviru propisanih elementa vrednovanja (ne i svih domena), ali nastavnici smatraju da ne posjeduju znanja i vještine za njegovu primjenu. Zaključno, nastavnicima, ali i učenicima potrebno je dodatno usavršavanje u ovom području na razini inicijalnog i cjeloživotnog obrazovanja u smislu razvoja motivacije i vještina samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja.
Ključne riječi
Hrčak ID:
296378
URI
Datum izdavanja:
25.3.2023.
Posjeta: 1.977 *