Skoči na glavni sadržaj

Sažetak sa skupa

ŠTO KADA DIJETE S NEUROLOŠKIM POREMEĆAJIMA RAZVIJE PSIHIJATRIJSKE SIMPTOME? – PRIKAZ SLUČAJA ŠKOLSKOG NEUSPJEHA

Snježana Bilać ; Specijalna bolnica za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski doc 29 Kb

str. 227-227

preuzimanja: 771

citiraj

Puni tekst: engleski doc 29 Kb

str. 227-227

preuzimanja: 528

citiraj


Sažetak

Školski neuspjeh može biti posljedica raznovrsnih činilaca povezanih s djetetom, obitelju, školom ili društvom u širem smislu.
Cilj ovog rada je upozoriti na mogućnosti djelovanja kliničkog psihologa u području školskog neuspjeha. Prikazan je rad s djevojčicom koja je od početka školovanja imala teškoća u učenju i emocionalne smetnje. U petom razredu upućena je iz škole na kliničku obradu radi određivanja primjerenog oblika daljnjeg školovanja.Verbalne intelektualne sposobnosti djevojčice bile su u širim granicama tolerancije za dob, dok su neverbalne sposobnosti blaže oštećene, uz brojne specifične kognitivne deficite i specifične teškoće učenja. U ponašanju su bili prisutni simptomi iz područja sindroma ADHD, a u emocionalnoj domeni dominirali fobični strah od odgovaranja u školi. Predloženo je daljnje školovanje prema prilagođenom nastavnom programu. Psiholog je provodio tretman, primjenjujući terapiju behavior i geštalt. Djevojčica više nije pokazivala emocionalne smetnje, uspješno je završila osnovno i nastavila srednje školovanje. U radu kliničkog psihologa s djecom s teškoćama učenja zalažemo se za primjenu koncepta razvojne neuropsihologije, prema kojemu cilj neuropsihološke procjene nije samo kompleksna psihodijagnostika već konstruktivna akcija za djetetovu dobrobit - psihološki tretman, suradnja s roditeljima i školom.

Ključne riječi

Hrčak ID:

29675

URI

https://hrcak.srce.hr/29675

Datum izdavanja:

18.11.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.397 *