Kratko priopćenje
Uloga predškolskih psihologa u procjeni psihofizičke zrelosti djece za školu (Preschool psychologist in estimating psychophysical maturity for school )
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Zagreb
Ksenija Ranogajec Benaković
; Dječji vrtić «Mali princ», Zagreb
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi koliko bitnu ulogu psiholozi (poglavito predškolski) imaju u procjeni
pripremljenosti djeteta za polazak u osnovnu školu. Odnosno, nastojali smo utvrditi neke karakteristike rada
predškolskih psihologa pri procjeni psihofizičke zrelosti djece za školu. Na temelju rezultata, utvrdili smo da
procjenu zrelosti za školu svih školskih obveznika provodi 50% predškolskih psihologa, dok 47% njih vrši
procjenu samo za djecu s posebnim potrebama. Predškolski psiholozi najčešće koriste testove pripremljenosti
za školu: Ravennove progresivne matrice u boji (CPM), BenderGestalt test (LBR) te Goodenough test crteža
ljudske figure (GE).
Stručna mišljenja za svu djecu piše 17 % psihologa, a 80 % psihologa piše mišljenja samo za pojedinu djecu.
Čak 80% psihologa daje stručno mišljenje o djeci njihovim roditeljima, 53% domu zdravlja, 40% osnovnim
školama. Pri davanju stručnog mišljenja o psihofizičkoj zrelosti djeteta za školu psiholog najčešće surađuje sa
odgajateljima, a zatim roditeljima. U samo 32% komisija za procjenu sposobnosti djeteta za polazak u školu
sudjeluje psiholog (2% vrtićkih psihologa, 27% školskih i 2% iz doma zdravlja). Čak 68% komisija djeluje bez
psihologa. Predškolski psiholozi prosječno procjenjuju da 6% djece godišnje nije psihofizički zrelo za upis u
školu, dok komisije za procjenu pripremljenosti djeteta za školu daju odgodu upisa za nešto manji broj (5%)
djece, iz čega se može «iščitati» blaga tendencija upisa djece koja možda nisu još psihofizički zrela. Dane su
smjernice za poboljšanje postojećeg stanja.
Ključne riječi
djeca,komisija,predškolski,pripremljenost,psiholozi,škola
Hrčak ID:
297683
URI
Datum izdavanja:
7.4.2011.
Posjeta: 989 *