hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Podrijetlo i svojstva arhitektonskog oblika

Milan Čanković

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 17-46 preuzimanja: 3.011* citiraj
APA 6th Edition
Čanković, M. (1994). Podrijetlo i svojstva arhitektonskog oblika. Prostor, 2 (1-2(5-6)), 17-46. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/30778
MLA 8th Edition
Čanković, Milan. "Podrijetlo i svojstva arhitektonskog oblika." Prostor, vol. 2, br. 1-2(5-6), 1994, str. 17-46. https://hrcak.srce.hr/30778. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Čanković, Milan. "Podrijetlo i svojstva arhitektonskog oblika." Prostor 2, br. 1-2(5-6) (1994): 17-46. https://hrcak.srce.hr/30778
Harvard
Čanković, M. (1994). 'Podrijetlo i svojstva arhitektonskog oblika', Prostor, 2(1-2(5-6)), str. 17-46. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/30778 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Čanković M. Podrijetlo i svojstva arhitektonskog oblika. Prostor [Internet]. 1994 [pristupljeno 08.08.2020.];2(1-2(5-6)):17-46. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/30778
IEEE
M. Čanković, "Podrijetlo i svojstva arhitektonskog oblika", Prostor, vol.2, br. 1-2(5-6), str. 17-46, 1994. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/30778. [Citirano: 08.08.2020.]

Sažetak
Arhitektonski tvarni oblik potječe od prirodnih oblika, ali ga njegovo svojstvo artificijelnost izdvaja iz prirodnih oblika koji se ponašaju prema fizikalnim zakonima, bez nama poznatog cilja. Arhitektonski oblik ima uporabnu i estetsku namjenu, sadržaj i poruku, cilj mu je da se ostvari, čas proglašenja ostvarenja završenim i svog autora. Osim općeg oblika, arhitektonski oblik ima i oblik pojedinosti, podrobnosti, detalja koji najjasnije prevode opći, naglašeno geometrijski oblik u arhitektonski. Arhitektonski je oblik, uz namjenu zgrade, okoliš, organizirani prostor, matrijal, konstrukciju i tehniku izvođenja, kategorija na osnovi čijih međusobnih utjecaja u složenom procesu projekiranja
i građenja kao njihov sklop nastaje arhitektonska zgrada. Arhitektonski oblik povijesno ima svoj početak i arhetipove, koji se takvi, ili u složenijemu, čak i isprepletenom obliku primjenjuju i danas, u procesu geneze. Esteska zamisao uvodi arhitektonski oblik u svijet likovnih umjetnosti i njihovih zakonitosti. Analiza kompozicija arhitektonskog oblika pokazuje dva osnovna pristupa estetskom uređenju. Jedan se provodi kao racionalno, unaprijed smišljen i može se kontrolirati, ali neznalački primijenjen
može rezultirati rigidnošću. Drugi se pristup temelji na iracionalnom osjećaju i u autora skromnijega arhitektonskog potencijala može dovesi do nerazumljivosti djela. Proučavanje projektanskih metoda i analiza priznatih svjetskih i hrvatskih arhitektonskih ostvarenja ostaje jedini način autorova ulaska u materiju i pokušaja nalaženja vlastitog puta u radu.

Hrčak ID: 30778

URI
https://hrcak.srce.hr/30778

[engleski]

Posjeta: 3.565 *