Izvorni znanstveni članak
Poticanje govornoga razvoja i jezičnoga stvaralaštva kroz igre s lutkama
Hicela Ivon
Sažetak
U članku se razmatraju mogućnosti koje igre s lutkama imaju za razvoj govora i jezičnog stvaralaštva predškolske djece.
Simboličkim razmjenama preko oživljene (animirane) lutke dijete otkriva načine komuniciranja s okolinom, razvija sposobnosti prepoznavanja i prihvaćanja stvarnosti, stječe iskustvo o sebi i svom mjestu u svijetu koji ga okružuje.
U igri s lutkama govor se prirodno razvija i obogaćuje. Zbog svoje oživljavajuće komponente lutka spontano navodi dijete na govornu komunikaciju. "Čim dijete uzme lutku u ruke želi je navesti da govori, dajući joj glas daje joj i život", navodi Renfro (1982., 16). Cilj se iz zabave, zadovoljstva igranja s lutkom pretvara u priopćivanje drugima, komunikaciju sa suigračima ili gledateljima (Vigotski, 1977.). Dijete se pritom služi jezičnim simbolima kao sredstvom izražavanja misli i osjećaja, kroz koje postupno razvija simboličku transformaciju iskustva.
Raznovrsne komunikacijske situacije s lutkom, koje se organiziraju u vrtiću, pružaju mogućnost iniciranja govornih ekspresija djece s drugom djecom ili odraslima, vježbanje uporabe govora u svakodnevnim situacijama, "potiču razgovorne igre, usmene dramatizacije, stvaralačko pričanje i prepričavanje, zamišljanje lutaka i scenskog prostora i dr." (Vukonić-Žunić, Delaš, 2006., 81)
Ključne riječi
dječja igra s lutkama; govorni razvoj; jezično stvaralaštvo; odgojiteljeva igra s lutkama
Hrčak ID:
308598
URI
Datum izdavanja:
30.8.2007.
Posjeta: 665 *