Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Značaj upravljanja marketingom usluga u suvremenim organizacijama

Vinko Mostarac orcid id orcid.org/0000-0001-6895-0705 ; Poslovno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 118 Kb

str. 249-258

preuzimanja: 324

citiraj


Sažetak

U suvremenom svijetu organizacije veliku važnost pridaju marketingu te istraživanju i implementaciji adekvatnih aktivnosti u okviru upravljanja marketingom (tzv. marketing menadžment). Navedeno posebno dolazi do izražaja u području marketinga usluga, odnosno kod uslužnih organizacija, i to pri nastojanju uslužnih organizacija da neopipljivi sadržaj za korisnike pretvore i oblikuju u relativno opipljivi sadržaj. Zbog specifičnih obilježja usluga, organizacije nastoje poduzimati niz aktivnosti u oblikovanju marketinškog miksa usluga (tzv. 7 P), a kojeg čine elementi: (1.) proizvod – usluga, (2.) cijena, (3.) distribucija, (4.) promocija, (5.) proces, (6.) ljudi i (7.) fizički dokaz (fizičko okruženje). Marketinški miks pojedine usluge svojstven je određenoj organizaciji, pomaže joj u nastojanju da izgradi i unaprijedi određenu uslugu te omogućava doprijeti do ciljanog tržišta i stvaranje prepoznatljivog imidža. Imajući u vidu navedeno, osnovni cilj ovog rada je ukazati na značaj, odnosno važnost upravljanja aktivnostima marketinga usluga te identificirati glavne značajke marketinškog miksa za uslužne organizacije. Kvalitetan odabir i primjena adekvatnih marketinških aktivnosti, uslužnim organizacijama pruža mogućnost stvaranja i održavanja konkurentske prednosti na tržištu usluga.

Ključne riječi

upravljanje marketingom; specifičnosti usluga; marketing usluga; marketinški miks; uslužne organizacije

Hrčak ID:

309552

URI

https://hrcak.srce.hr/309552

Datum izdavanja:

1.10.2023.

Posjeta: 679 *