Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.22598/pi-be/2023.17.2.101

ZNAČAJ HRVATSKE GOSPODARSKE KOMORE U PROMOCIJI FRANŠIZNOG POSLOVNOG MODELA KAO POKRETAČA RAZVOJA MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA

Ante Rončević orcid id orcid.org/0000-0003-2527-9506 ; Odjel za ekonomiju, Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Hrvatska
Tihana Buić ; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 864 Kb

str. 102-122

preuzimanja: 417

citiraj


Sažetak

Razvoj globalnog gospodarstva dokazuje kako se svaki uspješni poslovni model
može franšizirati te je franšiza primjenjiva u izuzetno širokom području djelatnosti. U Republici Hrvatskoj takav model poslovanja još uvijek nije dovoljno zastupljen.
Franšizna industrija je idealna upravo za male poduzetnike koji nemaju mogućnosti
širenja kroz vlastite poslovnice, ali nemaju niti lokalnu ekspertizu udaljenih tržišta koja
je važna za uspjeh na nepoznatom terenu. Mali i srednji poduzetnici preko franšiznog
modela poslovanja mogu ostvariti svoj rast i širenje na internacionalno tržište te osigurati
nova zapošljavanja. Kroz franšize domaći uspješni koncepti izvoze svoj know-how i
proizvode, te je stoga važno povećati udio domaćih franšiza. U ovom radu definiran je
pojam franšize, načini njena stjecanja, pravni okvir u kojem franšiza djeluje te što je
potrebno kako bi ona uspjela. Nadalje, kroz rad se istražio utjecaj HGK na promociju
franšiznog koncepta poslovanja. Zajednica franšiznog poslovanja HGK okuplja vodeće
domaće franšizere, stvara poticajno okruženje za razvoj poduzetništva te kroz organiziranje kontinuiranih edukacija promovira franšizni model poslovanja među hrvatskim tvrtkama kako bi se povećao udio domaćih franšiznih sistema u Hrvatskoj. Osnovni problem Zajednice je utvrditi tko su zapravo franšizeri i koliko ih ima. Uvođenjem registra franšiza i detektiranjem pravnih subjekata, te organiziranjem kontinuiranih edukacija kroz promociju franšiznog modela poslovanja među hrvatskim tvrtkama povećao bi se udio domaćih franšiznih sistema u Hrvatskoj. Svaka prodana franšiza znači otvaranje nove tvrtke, samozapošljavanje i zapošljavanje i zato se franšizno poslovanje smatra zamašnjakom razvoja poduzetništva i zapošljavanja.

Ključne riječi

franšiza; poduzetništvo; poslovni model; Hrvatska gospodarska komora.

Hrčak ID:

311100

URI

https://hrcak.srce.hr/311100

Datum izdavanja:

11.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 964 *