Pregledni rad
https://doi.org/10.59549/n.164.3-4.7
Novi mediji, individualizirana nastava i personalizirano učenje: elaboracija i rekapitulacija povijesne didaktičke aspiracije u digitalnom dobu
Tomislav Topolovčan
orcid.org/0009-0005-8813-9465
; Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet
*
* Dopisni autor.
Prilozi: 07 Abstract toplovcan.pdf
Sažetak
U radu su teorijsko-komparativnim i povijesnim metodološkim pristupom kritički
elaborirana obilježja novih (digitalnih) medija, individualizirane nastave i
personaliziranog učenja. Analiziran je odnos koncepata i definicija individualizirane
nastave i personaliziranog učenja. Podrobnije su analizirane didaktičke
mogućnosti nastave uz upotrebu novih medija. Sintezom dekonstruiranih
koncepata razvidno je kako su individualizirana nastava i personalizirano učenje
elementi konstruktivističke paradigme nastave, ali ih je moguće teorijski i
praktično diferencirati. Evidentna je obrazovna dobrobit učenika u individualiziranoj
nastavi i personaliziranom učenju uz upotrebu novih medija. Time je
omogućeno učenje bilo kada i bilo gdje u aranžmanima nastave usmjerene
na učenika. Ovo potvrđuje kako učenje upotrebljavajući nove medije (posebice mogućnosti umjetne inteligencije) pridonosi relativizaciji značaja formalnog
u korist neformalnog obrazovanja te informalnog učenja gdje su individualizacija
rada i personalizacija učenja imanentni elementi.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; didaktika; digitalni mediji; individualizirana nastava; nastava usmjerena na učenika; personalizirano učenje; škola
Hrčak ID:
311310
URI
Datum izdavanja:
13.12.2023.
Posjeta: 1.195 *