Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.59549/n.164.3-4.7

Novi mediji, individualizirana nastava i personalizirano učenje: elaboracija i rekapitulacija povijesne didaktičke aspiracije u digitalnom dobu

Tomislav Topolovčan orcid id orcid.org/0009-0005-8813-9465 ; Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 246 Kb

str. 329-346

preuzimanja: 544

citiraj

Prilozi: 07 Abstract toplovcan.pdf


Sažetak

U radu su teorijsko-komparativnim i povijesnim metodološkim pristupom kritički
elaborirana obilježja novih (digitalnih) medija, individualizirane nastave i
personaliziranog učenja. Analiziran je odnos koncepata i definicija individualizirane
nastave i personaliziranog učenja. Podrobnije su analizirane didaktičke
mogućnosti nastave uz upotrebu novih medija. Sintezom dekonstruiranih
koncepata razvidno je kako su individualizirana nastava i personalizirano učenje
elementi konstruktivističke paradigme nastave, ali ih je moguće teorijski i
praktično diferencirati. Evidentna je obrazovna dobrobit učenika u individualiziranoj
nastavi i personaliziranom učenju uz upotrebu novih medija. Time je
omogućeno učenje bilo kada i bilo gdje u aranžmanima nastave usmjerene
na učenika. Ovo potvrđuje kako učenje upotrebljavajući nove medije (posebice mogućnosti umjetne inteligencije) pridonosi relativizaciji značaja formalnog
u korist neformalnog obrazovanja te informalnog učenja gdje su individualizacija
rada i personalizacija učenja imanentni elementi.

Ključne riječi

cjeloživotno učenje; didaktika; digitalni mediji; individualizirana nastava; nastava usmjerena na učenika; personalizirano učenje; škola

Hrčak ID:

311310

URI

https://hrcak.srce.hr/311310

Datum izdavanja:

13.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.195 *