Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.53577/oot.6.2.3

Zahtjevi suvremenog matematičkog obrazovanja i izbjegavanje odgovornosti nastavnika

Alma Bešić


Puni tekst: hrvatski pdf 10.798 Kb

verzije

str. 7-26

preuzimanja: 86

citiraj


Sažetak

Uzimajući u obzir sve lošije rezultate koje učenici srednje škole pokazuju na provjerama znanja iz matematike, možemo utvrditi da je trend niskih rezultata iz godine u godinu sve veći. Inicijalni, ali i drugi standardizirani testovi i provjere znanja iz matematike pokazuju da je iznimno visok postotak učenika srednjih škola, što uključuje smjerove u kojima je uspjeh iz matematike značajan za buduće obrazovanje, nema osnovna matematička znanja. Cilj ovog rada je analizirati problem nedostatka matematičkih znanja, vještina i sposobnosti među učenicima srednjih škola u Bosni i Hercegovini, kao i to kako se ovaj problem u obrazovnim institucijama sve češće „maskira“ ocjenama, koje su najčešće neobjektivne, a ne realan pokazatelj postignuća učenika. Nastavnici, koji imaju odgovornosti u kontekstu stvaranja kreativnog nastavnog okruženja, sve češće biraju pristup zasnovan na izbjegavanju odgovornosti za uspjeh učenika. Navedeno izbjegavanje obično se temelji na ocjenjivanju domaćih zadataka, neizrečenom dopuštenju za prepisivanje na pismenim provjerama znanja ili pak zahtjevima organizacije nastave u skladu s postojećim kurikulumom. Suprotno deontologiji i pedagoškoj etici, iznalaženjem načina vrednovanja akademskog nepoštenja učenika, nastavnik navedenim pristupom narušava vrijednosti i ideale obrazovne profesije.

Ključne riječi

akademska čestitost; matematička znanja; ocjenjivanje

Hrčak ID:

312083

URI

https://hrcak.srce.hr/312083

Datum izdavanja:

22.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 221 *