Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17018/portal.2023.9
Restauratorska intervencija Ferda Goglie na slici Suzana i starci iz Strossmayerove galerije – postupak zaštite slike i očuvanja njezine provenijencije
Ivan Ferenčak
orcid.org/0000-0001-9443-0420
; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Strossmayerova galerija starih majstora
Sažetak
U sklopu projekta Istraživanje provenijencije umjetnina u zagrebačkim zbirkama (ZagArtColl_ProResearch) provedena je digitalizacija dijela muzejske dokumentacije Strossmayerove galerije. Među dokumentacijom o slici Suzana i starci detektirane su oznake za koje je uočeno da potječu s poleđine slike. Analizom dokumentacije o slici autor potvrđuje da ih je s poleđine uklonio Ferdo Goglia prilikom restauracije 1930. godine i taj je postupak prepoznat kao rani primjer skrbi za oznake s poleđina slika. Temeljem tih oznaka, a u sprezi s pisanim izvorima, rekonstruira provenijenciju slike tijekom 18. i 19. stoljeća i uspostavlja vezu s njemačkom vladarskom kućom Wittelsbach. U članku se, naposljetku, razmatra ikonografija i atribucija, pri čemu se upozorava na obimnu produkciju inačica iste kompozicije u okruženju Majstora izgubljenoga sina te na suvremena promišljanja modela majstora i radionice.
Ključne riječi
Strossmayerova galerija starih majstora HAZU; Majstor izgubljenog sina; flamansko slikarstvo; povijest restauratorske prakse; Ferdo Goglia; analiza poleđine slike; obitelj Wittelsbach; Schleissheimer Versteigerung; provenijencija umjetnina
Hrčak ID:
312367
URI
Datum izdavanja:
29.12.2023.
Posjeta: 648 *