Pregledni rad
Aktivno učenje i uloga nastavnika
Sanja Grakalić Plenković
Sažetak
U radu se opisuju zahtjevi aktivnog učenja i aktivne nastave kojom, potičući razvoj kritičkoga mišljenja, nastavnici mogu učinkovito poučavati i motivirati učenike za učenje. Naglašava se važnost primjene aktivnog učenja u školovanju budućih učitelja, studenata nastavničkih smjerova. Oni će u radu s djecom i mladima ostvarivati modele poučavanja i učenja kojima su svjedočili ili u kojima su se i sami okušali, kako bi iskustvenim učenjem potaknuli ideje i stvaralaštvo svojih učenika u području hrvatskoga jezika i književnosti. Navodi se nekoliko primjera tehnika učenja, kao i prijedlozi kako njima poticati aktivno učenje. Ističe se važnost suradničkoga i vođenoga istraživačkog učenja, s osobitim naglaskom na informacijsku pismenost, jer aktivno učenje podrazumijeva visok stupanj samostalnosti učenika/studenata te poznavanje i primjenu postupaka i vještina koje se usredotočuju na uočavanje relevantnog i izdvajanje bitnog u pronalaženju, analizi i usporedbi podataka, činjenica i znanja. Navedeno je potkrijepljeno primjerima koji opisuju na koji način se studenti pripremaju za školsku praksu iz Hrvatskoga jezika i svoje prve nastavne sate, kao i što bilježe u samovrjednovanju, kako bi njihov rad kao budućih učitelja odnosno nastavnika postao pretpostavkom za učenje i razvijanje stvaralaštva učenika, a oni, u nastavi sutrašnjice, postali odgovor na zahtjeve suvremene škole.
Ključne riječi
aktivno učenje; iskustveno učenje; suradničko učenje; uloga učitelja i nastavnika; nastava Hrvatskoga jezik
Hrčak ID:
312776
URI
Datum izdavanja:
22.10.2023.
Posjeta: 1.076 *