Skip to the main content

Professional paper

Medijska reprezentacija diskurzivnih odnosa između aktera u slučaju terorističkog napada na Trgu Svetog Marka

Antonio Krnić


Full text: croatian pdf 332 Kb

versions

page 8-23

downloads: 67

cite


Abstract

U radu se iznose rezultati istraživanja provedenih nad medijskim člancima
s pet najčitanijih medijskih portala u Hrvatskoj, odabranih na temelju Reuters izvješća iz 2021. i 2022. godine. Analizirani članci izvještavaju o
pucnjavi na zgradu Banskih dvora 12. listopada 2020. godine, pri čemu je
napadač ozlijedio policajca u osiguranju zgrade Vlade RH te si nedugo
nakon oduzeo život. Pružen je uvid u značaj Markova trga te teorijski okvir
koji pojašnjava ključne koncepte kao što su javna površina i terorizam. Provedena je metoda kvalitativne analize sadržaja, izabrana zbog refleksivnog i interpretativnog karaktera analize odnosa između aktera na temelju induktivno identificiranih diskurzivnih kategorija. Nakon definiranja diskurzivnog sadržaja unutar kategorija, određeni su stavovi i odnosi među
akterima. Zaključeno je da se u medijskim izvještavanjima učestalo relativiziraju pojmovi, potiču sukobi prozivkama i osudama te da nije pruženo opravdanje za dugotrajno ograničavanje pristupa Trgu svetog Marka.

Keywords

javna površina; kvalitativna analiza sadržaja; mjere osiguranja; terorizam; Trg svetog Marka

Hrčak ID:

313528

URI

https://hrcak.srce.hr/313528

Publication date:

19.1.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 235 *