Pregledni rad
https://doi.org/10.21857/ypn4oc4w69
Europska dimenzija u obrazovanju: Izazovi i perspektive hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava
Vesna Bedeković
; Hrvatski sabor, Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu, Zagreb, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Europska unija je prije svega zajednica vrijednosti u kojoj su se sve njezine punopravne članice obvezale da prihvaćaju najviše standarde u području temeljnih sloboda, ljudskih prava i demokracije. Proklamiranjem zajedničkih europskih vrijednosti kao najvažnijeg čimbenika suživota njenih građana postavljena je tema europske dimenzije obrazovanja u javni, znanstveni i stručni diskurs zemalja članica Europske unije. Koncept europske razine obrazovanja obuhvaća očuvanje nacionalnih interesa, integriteta i autonomije školskih sustava, ali i potragu za zajedničkim sadržajima i vrijednostima koje podupiru europsko zajedništvo i europski identitet u kontekstu zajedničke europske obrazovne politike. Od hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava u tom kontekstu očekuje se da osigura obrazovanje u kojemu će opći razvoj pojedinca, promatran iz europskog motrišta, biti usmjeren prema stjecanju znanja, vještina i stavova potrebnih za suočavanje s izazovima suživota u multikulturalnoj Europi te osposobljavanje mladih za očuvanje odrednica vlastitog identiteta i kulturnog nasljeđa, uz istovremeno prihvaćanje građanske odgovornosti za izgradnju europskoga demokratskog društva.
Ključne riječi
europska dimenzija obrazovanja; europske vrijednosti; hrvatski odgojno-obrazovni sustav; interkulturalni odgoj i obrazovanje; obrazovna politika
Hrčak ID:
313599
URI
Datum izdavanja:
22.1.2024.
Posjeta: 1.123 *