Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/m3v76t1xjy
Kvalitativna analiza iskustava i prijedloga stručnog usavršavanja učitelja hrvatske nastave u inozemstvu
Renata Burai
; Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Rona Bušljeta Kardum
; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ksenija Klasnić
orcid.org/0000-0001-9362-6739
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Hrvatska nastava u inozemstvu poistovjećuje se s njegovanjem hrvatskoga jezika i kulturne baštine, ali i kao važna poveznica za djecu i mlade osobe hrvatskih iseljenika s domovinom. S obzirom na mnoge specifičnosti hrvatske nastave u inozemstvu, učiteljima se, nerijetko, događaju mnogi izazovi koji utječu na njezino uspješno osmišljavanje, organiziranje i provođenje. Stoga je cilj ovoga rada bio istražiti kojim bi sadržajima trebalo unaprijediti programe edukacije učitelja za rad u hrvatskoj nastavi u inozemstvu, odnosno koje kompetencije učitelji smatraju da bi još trebali steći kako bi bili pripremljeni za sve specifičnosti takvoga načina rada. Stavovi učitelja ispitani su metodom ankete posredstvom alata Google Forms. Anketu je ispunio 61 učitelj, što je 63 % od ukupnog broja učitelja koji izvode hrvatsku nastavu u inozemstvu u 17 država svijeta. Rezultati dobiveni kvalitativnom analizom upućuju da se učitelji hrvatske nastave u inozemstvu susreću s administrativnima, komunikacijskima, organizacijskima i stručno-pedagoškim problemima te s problemima u poznavanju jezika i obrazovnog sustava zemalja primateljica. Pored toga rezultati istraživanja upućuju na potrebu dodatnog usavršavanja učitelja hrvatske nastave u inozemstvu te dodatne smjernice za unaprjeđenje hrvatske nastave u inozemstvu.
Ključne riječi
hrvatska nastava u inozemstvu; stručno-pedagoške i transverzalne kompetencije; stručno usavršavanje; učitelji hrvatske nastave u inozemstvu
Hrčak ID:
313736
URI
Datum izdavanja:
22.1.2024.
Posjeta: 700 *