Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21860/j.14.2.9

Umjetna inteligencija i obrazovanje: suparnici ili saveznici?

Kornelija Mrnjaus orcid id orcid.org/0000-0003-4273-0442 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Rijeci
Sofija Vrcelj orcid id orcid.org/0000-0001-9531-3293 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Rijeci
Siniša Kušić orcid id orcid.org/0000-0002-9395-4588 ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci, Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 110 Kb

str. 429-445

preuzimanja: 191

citiraj


Sažetak

Sposobnost stroja da demonstrira određenu razinu inteligencije i obavlja funkcije koje zahtijevaju ljudske sposobnosti navodi se kao ključno obilježje umjetne inteligencije. Trenutačno se umjetna inteligencija razvija i širi velikom brzinom s tendencijom mijenjanja načina na koje se uči i podučava. Primjena umjetne inteligencije u obrazovanju može se pratiti od uporabe računala, što znači da ima razmjerno dugu povijest. U obrazovnim se institucijama primjenjuje na različite načine, kao što su automatizacija administrativnih procesa i zadataka, razvoj kurikula i obrazovnih materijala te za potrebe unaprjeđivanja podučavanja i olakšavanja procesa učenja. Razvojem tehnologije i jačom procesnom moći računala posljednjih nekoliko godina, umjetna se inteligencija počinje razvijati nevjerojatnom brzinom. Unatoč tome, u nacionalnom kontekstu tek je nekoliko objavljenih radova o toj temi. Svrha je ovoga rada predstaviti potencijale i (etičke) izazove primjene umjetne inteligencije u obrazovanju, njezin utjecaj na podučavanje i mogućnosti da zamijeni učitelje. Da bi se identificiralo trenutačno stanje i razumio utjecaj i mogućnosti primjene umjetne inteligencije u obrazovanju, sustavno je pregledana i analizirana dostupna i relevantna literatura.

Ključne riječi

umjetna inteligencija; obrazovanje; učitelji; podučavanje; dvojni učitelj; etika; etika umjetne inteligencije u obrazovanju

Hrčak ID:

314478

URI

https://hrcak.srce.hr/314478

Datum izdavanja:

22.2.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 327 *