Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.32903/zs.69.2.6

POZNAVANJE PRUŽANJA PRVE POMOĆI KOD STUDENATA – BUDUĆIH ODGOJITELJA I UČITELJA

Tonka Vekić ; Dječji dom Sveta Ana Vinkovci
Irella Bogut ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek
Višnja Vekić Kljajić ; Sveučilište u Slavonskom Brodu, Slavonski Brod


Puni tekst: hrvatski pdf 7.105 Kb

str. 97-108

preuzimanja: 200

citiraj


Sažetak

Važnost poznavanja prve pomoći ogleda se kroz njezine ciljeve koji su spašavanje života, sprječavanje nastanka invaliditeta te skraćivanje vremena liječenja i oporavka. Projekt „Sigurnost na vodi“ provodi se u organizaciji Crvenog križa u suradnji s Fakultetom za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Terenskim poučavanjem, seminarima i radionicama koje provode djelatnici i volonteri Crvenog križa nastoji se educirati studente procesima kojima je svrha sprječavanje nesreće na vodi te postupcima pružanja pomoći ozlijeđenima ili oboljelima.
Cilj je rada utvrditi koliko su studenti, budući odgojitelji i učitelji upoznati s osnovama pružanja prve pomoći te povećati svijest o važnosti poznavanja osnova pružanja prve pomoći. Istraživanje je provedeno na uzorku od 150 studenata Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti, anketnim upitnikom koji je bio dostupan u digitalnom obliku te su ga studenti dobrovoljno i anonimno popunjavali. Upitnik se sastojao od 18 pitanja otvorenog, zatvorenog i kombiniranog tipa.
Nakon statističke obrade, istraživanjem je utvrđeno kako se većina studenata susrela s teorijom prve pomoći u dosadašnjem školovanju, ali ne poznaju u potpunosti postupke djelovanja. Istaknuta je potreba za kontinuiranom edukacijom i važnosti obnavljanja praktičnih znanja pružanja prve pomoći među studentima iz područja odgojno-obrazovnih znanosti te su navedene preporuke za daljnja istraživanja.

Ključne riječi

Crveni križ; edukacije; projekt: prva pomoć; studenti

Hrčak ID:

315266

URI

https://hrcak.srce.hr/315266

Datum izdavanja:

14.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 688 *