Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.33.1.04
Akulturacijska očekivanja hrvatskih učitelja od učenika izbjeglica: uloga etničkog identiteta, empatije, međugrupnoga kontakta i školske klime
Filip Gospodnetić
; Datafit, obrt za računalne i poslovne usluge, Zagreb, Hrvatska
*
Dinka Čorkalo Biruški
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
U istraživanju povedenome na uzorku od 163 učiteljice i učitelja
iz zagrebačkih osnovnih škola koje pohađaju učenici izbjeglice
cilj je bio utvrditi doprinose etničkog identiteta, opće i etnokulturne
empatije, iskustva kontakta te školske klime na učiteljska
akulturacijska očekivanja integracije i asimilacije od učenika
izbjeglica. Pretpostavljeno je da će etnički identitet biti negativan,
a opća i etnokulturna empatija, iskustvo kontakta te školska klima
pozitivni prediktori akulturacijskog očekivanja integracije.
Očekivano je i da će etnički identitet, opća empatija, etnokulturna
empatija, iskustvo kontakta i školska klima biti negativni prediktori
akulturacijskog očekivanja asimilacije. Rezultati pokazuju
da su veća etnokulturna empatija i povoljnija školska klima prediktori
očekivanja integracije, dok je povoljnija školska klima
prediktor akulturacijskog očekivanja asimilacije. Etnokulturna
empatija i, posebice, školska klima korisni su u objašnjavanju
učiteljskih očekivanja integracije i asimilacije od učenika
izbjeglica, pa tako mogu biti smjernice za poboljšanje odnosa
domicilnoga stanovništva i izbjeglica u školskom kontekstu.
Ključne riječi
akulturacija; akulturacijska očekivanja; učenici izbjeglice; empatija
Hrčak ID:
316477
URI
Datum izdavanja:
26.4.2024.
Posjeta: 757 *