Stručni rad
Potpora cjeloživotnom obrazovanju dječjeg knjižničara u smjeru dramske pedagogije
Ivana Palčić Borić
orcid.org/0009-0001-2155-0429
; Knjižnica Ivana Gorana Kovačića, Knjižnice grada Zagreba
*
Ana Gabaj Miloš
orcid.org/0009-0007-4636-4343
; Knjižnica Ivana Gorana Kovačića, Knjižnice grada Zagreba
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj. Rad donosi presjek programa potpore cjeloživotnom obrazovanju knjižničara kroz institucije, ustanove, centre, stručne skupove i radionice u smjeru dramske pedagogije kao mogućeg usmjerenja prema proširivanju kompetencija i relevantnosti knjižničara dječjih odjela narodnih knjižnica u Zagrebu.
Pristup/metodologija/dizajn. U radu se opisuje formalno obrazovanje na primjeru Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te ističe potreba za cjeloživotnim obrazovanjem. Pregledom literature pojašnjava se razlika između cjeloživotnog učenja i cjeloživotnog obrazovanja, pri čemu se ističu knjižničari dječjeg odjela, dok se primjerima dobre prakse naglasak stavlja na dramski odgoj.
Rezultati. Rezultat cjeloživotnog usavršavanja knjižničara dječjih odjela vidljiv jer kroz inovativne projekte i programe koji su usmjereni prema potrebama suvremenog društva.
Društveni značaj. Naglašava se uloga knjižničara u lokalnoj zajednici, a knjižnica se opisuje kao mjesto koje pruža obrazovnu podršku, potiče čitanje i kreativno izražavanje, stoga se ističe iznimna važnost poticanja i ulaganja u cjeloživotno učenje knjižničara, prilagođeno njihovim kompetencijama i interesima.
Originalnost/vrijednost. Stavljajući naglasak na knjižničare dječjih odjela narodnih knjižnica, rad prezentira primjere dobre prakse za stjecanje novih znanja i vještina kroz iskustva sa stručnih skupova u organizaciji Knjižnica grada Zagreba ‒ Knjižnice Medveščak i Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskog knjižničarskog društva, manifestacija projekata Priprema, pozor… kazalište! i Priprema, pozor… knjižnica! te radionica u organizaciji Hrvatskog centra za dramski odgoj.
Ključne riječi
cjelož ivotno obražovanje, cjelož ivotno uc enje, dramski odgoj, knjiž nic ar, kompetencije
Hrčak ID:
316718
URI
Datum izdavanja:
9.5.2024.
Posjeta: 409 *