Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/mo.30.2.10

Dvije dogme kritike obrazovanja

Predrag Krstić orcid id orcid.org/0000-0002-2966-7082 ; Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Univerzitet u Beogradu, Srbija


Full text: croatian pdf 307 Kb

versions

page 29-49

downloads: 0

cite


Abstract

Rad je posvećen statusu i perspektivama kritike u teoriji obrazovanja. Detektirajući da je riječ ili o društvenoj kritici u kojoj se obrazovanje pojavljuje kao zgodan krivac i investicijska moneta, ili o kritici nevelikog zahvata koja korigira didaktičke strategije u unaprijed zadanim okvirima, autor artikulira dva aksiomatska uvjerenja koja onemogućavaju radikalnu kritiku obrazovanja u suvremenosti. Prvo uvjerenje ili prva metodska dogma odnosi se na nužan a neopravdan povlašteni epistemički položaj kritičara koji kritiku čini ili neosnovanom ili, ukoliko je iole teorijski odgovorna, regenerira sistem koji smjera potkopavati. Druga dogma odnosi se na uvjerenje da se obrazovanjem treba postići nešto što nadilazi neposredni djelokrug obrazovanja, nešto što njegova aktualna organizacija ne postiže, a što se nikakvim drugim sredstvima navodno ne može postići. Zaključuje se da ta normativna dimenzija koju društvo nameće obrazovanju može ishodovati pogubnim učincima.

Keywords

kritika; obrazovanje; vrijednosti; neobrazovanje; društvo

Hrčak ID:

317459

URI

https://hrcak.srce.hr/317459

Publication date:

5.3.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *