Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/mo.30.2.9
Socijalna i etička angažiranost auto-destruktivne umjetnosti. Slučaj Gustav Metzger
Željka Metesi Deronjić
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za filozofiju i kulturologiju, Hrvatska
Sažetak
Daleko od sklada grčkih kipova, renesansne proporcije u kojoj se ogleda metafizička ljepota, jasnoće realizma i spokoja impresionizma, umjetnost 20. stoljeća okreće se novim izražajnim mogućnostima i novim, vrlo često nerazumljivim, možda čak i besmislenim oblicima komunikacije. Jedan od svakako misaono izazovnijih umjetničkih izraza jest auto‑destruktivna umjetnost koja se javlja 60‑ih godina prošlog stoljeća. Tvorac koncepta i autor manifesta auto‑destruktivne umjetnosti Gustav Metzger (1926–2017) svojim je djelom uspješno sjedinio vlastite političke i etičke preokupacije te pokazao veliki stupanj zauzetosti oko aktualnih pitanja društva i njegove (re)humanizacije. Auto‑destruktivni umjetnički izraz ne treba tumačiti kao negaciju slikarstva, već upravo suprotno ‒ kao stvaralački proces koji u sebi nosi snažnu socijalnu i etičku poruku.
Ključne riječi
Gustav Metzger; auto‑destruktivna umjetnost; stvaralački proces; »estetika odbojnosti«; etika; društvo
Hrčak ID:
317460
URI
Datum izdavanja:
5.3.2024.
Posjeta: 417 *