Izvorni znanstveni članak
ROMI U INTERKULTURALNOM OKRUŽJU
Neven Hrvatić
; Filozofski fakultet, Zagreb
Sažetak
Romi u Hrvatskoj od doseljenja (Dubrovnik, 1362.), zbog
transnacionalnog identiteta, čine povijesnu, autohtonu manjinu.
Specifičan plemenski sustav (obitelj, proširena obitelj - vitcha,
obiteljska udruga - velika vitcha, plemenska skupina) i gospodarski
ustroj uvjetovati su raspršivanje, specijaliziranje i djelomično
gubitak nacionalnog identiteta. Znanstveno-istraživački projekt
"Genealogija i transfer modela interkulturalizma" kroz empirijsko
je istraživanje na stratificiranom uzorku srednjoškolaca u Hrvatskoj
ukazao na postojanje stereotipa prema Romima, nizak stupanj
prihvaćanja elemenata romske kulture (iezik, umjetnost, po-
_ vijest, običaji), kao i veliku socijalnu distanciju prema Romima
(modificirana Bogardusova skala), što ukazuje na potrebu interkulturalnog
odgoja i izobrazbe za sve učenike u Hrvatskoj. Projekti
i eksperimentalna provedba Ljetne škole djece Roma u Hrvatskoj
i Romske odgojne zajednice, kao inovacijskih oblika u izobrazbi
romske djece, te izdavanje listova Romano akharipe _
Glas Roma i Nevo drom - Novi put, početak je prema konceptualizaciji
hrvatskog modela odgoja i izobrazbe za Rome. Ustroj
specifičnog školskog sustava za Rome ima značajnu ulogu u formiranju
i strukturiranju romske nacionalne zajednice u interkulturalnom
okružju u Hrvatskoj.
Ključne riječi
Hrčak ID:
31791
URI
Datum izdavanja:
1.9.1996.
Posjeta: 5.868 *