Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.59549/n.165.1-2.4

Komparativna analiza vrijednosnih sustava romske i neromske djece: kvalitativno istraživanje

Maja Ćuk-Djilas ; Gimnazija Sisak, Sisak *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 265 Kb

str. 81-101

preuzimanja: 134

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 115 Kb

str. 81-101

preuzimanja: 68

citiraj


Sažetak

Ovim smo istraživanjem nastojali dobiti bolji uvid i usporediti vrijednosti romske i neromske djece. Budući da nismo imali prethodnih podataka o tome kakve su vrijednosti (što im je važno), u prvom je redu kod romske djece primijenjena kvalitativna metoda (rad u fokusnim grupama). Sudionici istraživanja raspodijeljeni su u četiri fokusne grupe: dvije grupe neromske djece s 5 sudionika u svakoj i dvije grupe romske djece s 4 i 3 sudionika. Djeci u fokusnim grupama postavljen je set pitanja o vrijednostima. Njihovi su odgovori snimani i zatim transkribirani te podvrgnuti analizi sadržaja. Pokazalo se primjerenim izjave ispitanika razvrstati u devet kategorija: 1. Obrazovanje, 2. Materijalna (ekonomska) sigurnost, 3. Obitelj, 4. Fizičko i mentalno zdravlje, 5. Međuljudski odnosi (Socijalne interakcije), 6.Socijalna pravda, 7. Fizička aktivnost, 8. Postignuće (Postavljanje ciljeva i ustrajanje u njima) te 9. Osobni rast i razvoj (Razvoj ličnosti; Samoaktualizacija).

Ključne riječi

fokusne grupe; kvalitativna analiza; romska djeca; vrijednosti

Hrčak ID:

317985

URI

https://hrcak.srce.hr/317985

Datum izdavanja:

17.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 560 *