Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.02

PONAVLJANJE RAZREDA – POTENCIJAL ZA PEDAGOŠKO DJELOVANJE ILI KAZNA

Petar Vid Keserica ; OŠ Ante Kovačić, Marija Gorica
Ante Kolak ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 139 Kb

str. 31-48

preuzimanja: 281

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 139 Kb

str. 31-48

preuzimanja: 72

citiraj


Sažetak

Ponavljanje razreda je pedagoška intervencije za učenike koji nisu ostvarili zadane
ishode na zadovoljavajućoj razini. Najveću dilemu predstavlja akademska svrhovitosti
i socio-emocionalne posljedice koje ponavljanje razreda ostavlja na učenika. U radu se
iznose empirijski nalazi o problematici ponavljanja razreda u RH. Teorijski dio ovoga
rada postavlja okvir za izvođenje istraživačkih pitanja koja se odnose na ponavljanje
razreda s obzirom na razred koji učenici najučestalije ponavljaju, broj izostanaka
učenika ponavljača, spol učenika ponavljača te uspješnost učenika u ponovljenoj
godini. Uzorak čine svi učenici osnovnoškolskoga uzrasta u RH u razdoblju od šest
školskih godina. Rezultati pokazuju da se najčešće ponavlja sedmi razred, da je broj
izostanaka učenika ponavljača veći, da češće ponavljaju razred dječaci te da je dio
učenika i pri ponavljanju razreda neuspješan. Empirijskim nalazima autori potvrđuju
kontroverznost tematike i upućuju na štetne posljedice ponavljanja razreda.

Ključne riječi

apsentizam; (ne)uspjeh; ponavljanje razreda.

Hrčak ID:

318368

URI

https://hrcak.srce.hr/318368

Datum izdavanja:

26.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 637 *