Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.02
PONAVLJANJE RAZREDA – POTENCIJAL ZA PEDAGOŠKO DJELOVANJE ILI KAZNA
Petar Vid Keserica
; OŠ Ante Kovačić, Marija Gorica
Ante Kolak
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Ponavljanje razreda je pedagoška intervencije za učenike koji nisu ostvarili zadane
ishode na zadovoljavajućoj razini. Najveću dilemu predstavlja akademska svrhovitosti
i socio-emocionalne posljedice koje ponavljanje razreda ostavlja na učenika. U radu se
iznose empirijski nalazi o problematici ponavljanja razreda u RH. Teorijski dio ovoga
rada postavlja okvir za izvođenje istraživačkih pitanja koja se odnose na ponavljanje
razreda s obzirom na razred koji učenici najučestalije ponavljaju, broj izostanaka
učenika ponavljača, spol učenika ponavljača te uspješnost učenika u ponovljenoj
godini. Uzorak čine svi učenici osnovnoškolskoga uzrasta u RH u razdoblju od šest
školskih godina. Rezultati pokazuju da se najčešće ponavlja sedmi razred, da je broj
izostanaka učenika ponavljača veći, da češće ponavljaju razred dječaci te da je dio
učenika i pri ponavljanju razreda neuspješan. Empirijskim nalazima autori potvrđuju
kontroverznost tematike i upućuju na štetne posljedice ponavljanja razreda.
Ključne riječi
apsentizam; (ne)uspjeh; ponavljanje razreda.
Hrčak ID:
318368
URI
Datum izdavanja:
26.6.2024.
Posjeta: 637 *