Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.04

INTENZIVIRANJE DOŽIVLJAJA I RAZUMIJEVANJA GLAZBE U NASTAVI GLAZBENE UMJETNOSTI

Sabina Vidulin orcid id orcid.org/0000-0003-4840-9174 ; Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Ivana Senjan ; Gimnazija Dr. Ivana Kranjčeva Đurđevac
Juraj Marko Žerovnik ; Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 571 Kb

str. 73-97

preuzimanja: 99

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 571 Kb

str. 73-97

preuzimanja: 66

citiraj


Sažetak

Svrha je rada ukazati na mogućnosti implementacije spoznajno-emocionalnoga
slušanja glazbe (SES) u nastavi Glazbene umjetnosti. Teorijsko je uporište već
utvrđena strategija slušanja glazbe u školi koja objedinjuje spoznajne i emocionalne
konstrukte te rabi višemodalnost, glazbene i izvanglazbene aktivnosti, kao i višestruko
slušanje istoga djela. Potiču se cjelovit doživljaj, razumijevanje i prihvaćanje glazbe
te samorefleksija. Analizira se glazbeno djelo, pruža se uvid u životopis skladatelja
i povijesni kontekst nastanka djela, utvrđuje se način slušanja, promišlja se estetska
vrijednost djela, analiziraju se razlozi preferencija i načini odgovora slušatelja na
glazbu. Novost prilikom primjene SES-a u srednjoj školi je i obrazac za analizu
skladbe koji pomaže u sistematizaciji znanja učenika kroz kritičko mišljenje i glazbeno
izražavanje. Rad donosi konkretizaciju značajki SES-a u nastavi Glazbene umjetnosti
na primjeru jedne nastavne jedinice.

Ključne riječi

estetski razvoj, kulturno-umjetnički identitet slušatelja; slušanje glazbe; spoznajno-emocionalna analiza skladbe; srednja škola

Hrčak ID:

318371

URI

https://hrcak.srce.hr/318371

Datum izdavanja:

26.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 464 *