Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.04
INTENZIVIRANJE DOŽIVLJAJA I RAZUMIJEVANJA GLAZBE U NASTAVI GLAZBENE UMJETNOSTI
Sabina Vidulin
orcid.org/0000-0003-4840-9174
; Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Ivana Senjan
; Gimnazija Dr. Ivana Kranjčeva Đurđevac
Juraj Marko Žerovnik
; Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Sažetak
Svrha je rada ukazati na mogućnosti implementacije spoznajno-emocionalnoga
slušanja glazbe (SES) u nastavi Glazbene umjetnosti. Teorijsko je uporište već
utvrđena strategija slušanja glazbe u školi koja objedinjuje spoznajne i emocionalne
konstrukte te rabi višemodalnost, glazbene i izvanglazbene aktivnosti, kao i višestruko
slušanje istoga djela. Potiču se cjelovit doživljaj, razumijevanje i prihvaćanje glazbe
te samorefleksija. Analizira se glazbeno djelo, pruža se uvid u životopis skladatelja
i povijesni kontekst nastanka djela, utvrđuje se način slušanja, promišlja se estetska
vrijednost djela, analiziraju se razlozi preferencija i načini odgovora slušatelja na
glazbu. Novost prilikom primjene SES-a u srednjoj školi je i obrazac za analizu
skladbe koji pomaže u sistematizaciji znanja učenika kroz kritičko mišljenje i glazbeno
izražavanje. Rad donosi konkretizaciju značajki SES-a u nastavi Glazbene umjetnosti
na primjeru jedne nastavne jedinice.
Ključne riječi
estetski razvoj, kulturno-umjetnički identitet slušatelja; slušanje glazbe; spoznajno-emocionalna analiza skladbe; srednja škola
Hrčak ID:
318371
URI
Datum izdavanja:
26.6.2024.
Posjeta: 464 *