Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.04

INTENZIVIRANJE DOŽIVLJAJA I RAZUMIJEVANJA GLAZBE U NASTAVI GLAZBENE UMJETNOSTI

Sabina Vidulin ; Music Academy of the Juraj Dobrila University of Pula
Ivana Senjan ; Dr. Ivan Kranjčev High School in Đurđevac
Juraj Marko Žerovnik ; Music Academy of the Juraj Dobrila University of Pula


Full text: croatian pdf 571 Kb

versions

page 73-97

downloads: 0

cite

Full text: english pdf 571 Kb

versions

page 73-97

downloads: 0

cite


Abstract

Svrha je rada ukazati na mogućnosti implementacije spoznajno-emocionalnoga
slušanja glazbe (SES) u nastavi Glazbene umjetnosti. Teorijsko je uporište već
utvrđena strategija slušanja glazbe u školi koja objedinjuje spoznajne i emocionalne
konstrukte te rabi višemodalnost, glazbene i izvanglazbene aktivnosti, kao i višestruko
slušanje istoga djela. Potiču se cjelovit doživljaj, razumijevanje i prihvaćanje glazbe
te samorefleksija. Analizira se glazbeno djelo, pruža se uvid u životopis skladatelja
i povijesni kontekst nastanka djela, utvrđuje se način slušanja, promišlja se estetska
vrijednost djela, analiziraju se razlozi preferencija i načini odgovora slušatelja na
glazbu. Novost prilikom primjene SES-a u srednjoj školi je i obrazac za analizu
skladbe koji pomaže u sistematizaciji znanja učenika kroz kritičko mišljenje i glazbeno
izražavanje. Rad donosi konkretizaciju značajki SES-a u nastavi Glazbene umjetnosti
na primjeru jedne nastavne jedinice.

Keywords

estetski razvoj, kulturno-umjetnički identitet slušatelja; slušanje glazbe; spoznajno-emocionalna analiza skladbe; srednja škola

Hrčak ID:

318371

URI

https://hrcak.srce.hr/318371

Publication date:

26.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *