Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.08

OKOMITA DVOJEZIČNOST UČENIKA U MEĐIMURSKOM DIJALEKTU

Helena Pavletić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Ramona Švenda ; Osnovna škola Prelog


Puni tekst: hrvatski pdf 400 Kb

verzije

str. 151-169

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 400 Kb

verzije

str. 151-169

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

U radu se proučava utjecaj zavičajnoga (materinskoga) idioma na razvoj
jezičnih djelatnosti kod učenika mlađe školske dobi u Međimurju. S obzirom na
utvrđenu dominaciju standardnoga jezika u nastavi kod učenika četvrtih razreda
osnovnih škola (Turza-Bogdan, 2016) cilj je bio usporediti upotrebu zavičajnoga
idioma u školskoj i izvanškolskoj komunikaciji te utvrditi postoje li veća odstupanja
u dobivenim rezultatima za učenike drugih i četvrtih razreda osnovnih škola.
Rezultatima istraživanja potvrđena je činjenica o pretežnoj upotrebi standardnoga
idioma kod ispitanih učenika u nastavnoj komunikaciji, dok se komunikacija na
zavičajnome idiomu kod pojedinih učenika najčešće ostvaruje u govoru i izraženija
je u seoskim sredinama. Također, potvrđeno je da učenici četvrtih razreda pokazuju
bolje poznavanje i upotrebu zavičajnoga idioma, a češće se i njime koriste u nastavnoj
komunikaciji od učenika drugih razreda.

Ključne riječi

funkcionalna komunikacija; jezične djelatnosti; standardni jezik; zavičajni idiom

Hrčak ID:

318382

URI

https://hrcak.srce.hr/318382

Datum izdavanja:

26.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *