Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/ksi.32.1.1
Analiza mogućnosti suradnje u procesu ranog prepoznavanja i identifikacije rizičnih ponašanja kod djece rane i predškolske dobi na području Bujštine
Tamara Viktoria Prelac
orcid.org/0009-0009-8888-6400
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
*
Mateja Marovič
; Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
* Dopisni autor.
Sažetak
U odgojno-obrazovnim ustanovama, djeca rane i predškolske dobi često pokazuju različite oblike rizičnih ponašanja, potičući potrebu za suradnjom među stručnjacima, odgojiteljima, roditeljima i stručnjacima vanjskih ustanova radi pravovremenog prepoznavanja, identifikacije i intervencije. Cilj ovog istraživanja bio je analizirati suradnju stručnih suradnika dječjih vrtića s navedenim dionicima u procesu prepoznavanja i identifikacije rizičnih ponašanja djece te identificirati ograničenja u suradnji. Kroz fokusne grupe s 10 stručnih suradnika različitih profila (pedagog, psiholog, edukacijski rehabilitator i logoped), provedena je deskriptivna kvalitativna analiza podataka (TCA). Rezultati istraživanja ukazuju da stručni suradnici najčešće surađuju s odgojiteljima i roditeljima na njihovu zajedničku inicijativu u prepoznavanju problema. Iako se takva suradnja smatra vrlo dobrom, postoje izazovi poput nedostatka kontinuiteta u radu odgojitelja te otpora roditelja. Nedostatak suradnje najizraženiji je sa stručnjacima vanjskih ustanova, što dovodi do nedostatka komunikacije i informacija o strategijama rada s djecom. Ograničenja u suradnji s roditeljima i stručnjacima vanjskih ustanova reflektiraju se na planiranje i provođenje intervencija te rada stručnog tima u cjelini.
Ključne riječi
rani i predškolski odgoj i obrazovanje; rano prepoznavanje i identifikacija; rizična ponašanja djece rane i predškolske dobi; stručni suradnici; suradnja
Hrčak ID:
318572
URI
Datum izdavanja:
28.6.2024.
Posjeta: 605 *