Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.59323/k.15.1.6

Moralne i etičke dimenzije prakticiranja kulturnih djelatnosti: mediji i sport

Tamara Kunić orcid id orcid.org/0000-0003-2084-6380 ; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Matija Mato Škerbić orcid id orcid.org/0000-0003-0006-4533 ; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ivo Džinić ; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 290 Kb

str. 181-194

preuzimanja: 101

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 290 Kb

str. 194-194

preuzimanja: 60

citiraj


Sažetak

Kultura je fenomen koji na temelju čovjekove racionalnosti, pa samim tim i sposobnosti za simboličko izražavanje i djelovanje, isključivo pripada njemu, a on, pak, svoje ponašanje može pretvoriti u komunikativno djelovanje. Kulturu komuniciranja možemo shvatiti kao poštivanje etičkih vrijednosti, prisutnost osobnih smjernica koje odobrava društvo te uvažavanje kriterija javne rasprave (Habermas, 1984), a koji se odnose na uključivost, slobodu i autonomnost, jednakost svih sudionika, iskrenost i argumentiranost. Globalna javna sfera, koju je omogućio Internet, izbrisala je granice dostupnosti pojedinih medija. Nedostatak kulture komuniciranja na virtualnim forumima, negativno intonirani govor, pa i govor mržnje, često su tema rasprave u javnosti, među medijskim djelatnicima i znanstvenicima. Cilj ovog rada istražiti je i identificirati nove kulturne paradigme u digitalnom okruženju; istražiti i analizirati etičke vrjednote koje utječu na virtualnu i fizičku kulturu ljudskog djelovanja i odnošenja. U tom smislu, kao studiji slučaja pažnja će se posvetiti konkretnom primjeru sportskih kolumni koje je pisao bivši proslavljeni nogometaš Mario Stanić.

Ključne riječi

kultura komuniciranja; etičke vrjednote; mediji; sport; kolumne Marija Stanića

Hrčak ID:

319000

URI

https://hrcak.srce.hr/319000

Datum izdavanja:

9.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 451 *