Kroatologija, Vol. 15 No. 1, 2024.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.59323/k.15.1.6
Moralne i etičke dimenzije prakticiranja kulturnih djelatnosti: mediji i sport
Tamara Kunić
orcid.org/0000-0003-2084-6380
; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Matija Mato Škerbić
orcid.org/0000-0003-0006-4533
; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ivo Džinić
; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Kultura je fenomen koji na temelju čovjekove racionalnosti, pa samim tim i sposobnosti za simboličko izražavanje i djelovanje, isključivo pripada njemu, a on, pak, svoje ponašanje može pretvoriti u komunikativno djelovanje. Kulturu komuniciranja možemo shvatiti kao poštivanje etičkih vrijednosti, prisutnost osobnih smjernica koje odobrava društvo te uvažavanje kriterija javne rasprave (Habermas, 1984), a koji se odnose na uključivost, slobodu i autonomnost, jednakost svih sudionika, iskrenost i argumentiranost. Globalna javna sfera, koju je omogućio Internet, izbrisala je granice dostupnosti pojedinih medija. Nedostatak kulture komuniciranja na virtualnim forumima, negativno intonirani govor, pa i govor mržnje, često su tema rasprave u javnosti, među medijskim djelatnicima i znanstvenicima. Cilj ovog rada istražiti je i identificirati nove kulturne paradigme u digitalnom okruženju; istražiti i analizirati etičke vrjednote koje utječu na virtualnu i fizičku kulturu ljudskog djelovanja i odnošenja. U tom smislu, kao studiji slučaja pažnja će se posvetiti konkretnom primjeru sportskih kolumni koje je pisao bivši proslavljeni nogometaš Mario Stanić.
Ključne riječi
kultura komuniciranja; etičke vrjednote; mediji; sport; kolumne Marija Stanića
Hrčak ID:
319000
URI
Datum izdavanja:
9.7.2024.
Posjeta: 451 *