Kroatologija, Vol. 15 No. 1, 2024.
Pregledni rad
https://doi.org/10.59323/k.15.1.7
Zašto učiti i kako poučavati hrvatski jezik i kulturu u inozemstvu?
Milan Bošnjak
; Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu se razmatraju temeljni razlozi zbog kojih bi i u 21. stoljeću djeca i mladi koji odrastaju izvan Hrvatske trebali učiti hrvatski jezik, usvajati osnovne činjenice iz hrvatske povijesti i geografije, upoznavati hrvatsku umjetnost i baštinu, kao i svakidašnji život u Hrvatskoj te tako razvijati svoj hrvatski identitet. Predstavljaju se načini organiziranja nastave hrvatskoga jezika i kulture u inozemstvu – hrvatske nastave, institucionalni: u okviru obrazovnoga sustava Republike Hrvatske, odnosno domicilnih država te izvaninstitucionalni: u okviru katoličkih misija/zajednica/župa ili različitih udruga. U središtu hrvatske nastave nalaze se učenici, a najaktivniju ulogu u nastavnom procesu imaju učitelji te se u radu govori i o njihovim zadaćama i izazovima. Istaknuta je važnost komunikacije i suradnje među svim čimbenicima, od organizatora nastave i učitelja do učenika i njihovih roditelja te se razmatraju smjernice za razvijanje i dodatno unaprjeđivanje hrvatske nastave.
Ključne riječi
hrvatska nastava u inozemstvu; identitet/hrvatski identitet; Hrvati izvan Hrvatske; hrvatsko iseljeništvo/dijaspora; hrvatska nacionalna manjina
Hrčak ID:
319001
URI
Datum izdavanja:
9.7.2024.
Posjeta: 549 *