Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/zefzg.2024.1.37

Digitalni nomadi: novi segment potražnje na turističkom tržištu

Nina Balaž Piri ; Verso Altima Group, Zagreb, Hrvatska
Vanja Krajinović orcid id orcid.org/0000-0002-8369-3599 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 246 Kb

str. 37-51

preuzimanja: 135

citiraj


Sažetak

Digitalno nomadstvo suvremeni je trend na tržištu rada koji je dobio snažan zamah tijekom i nakon pandemije COVID-19. Tradicionalni uvjeti rada postepeno se liberaliziraju, a ovaj trend prisutan je posebice u privatnom, ali u zadnje vrijeme i u javnom sektoru. Brojne su prednosti ovakvog načina rada iz perspektive zaposlenika, a jedna od osnovnih vezana je uz osjećaje slobode, neovisnosti i kontrole nad vlastitim vremenom. S obzirom na to da digitalni nomadi u turističku statistiku ulaze pod istim pretpostavkama kao i poslovni turisti, ovaj je segment potražnje postao itekako poželjan u destinacijama diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj. Cilj ovog rada je analizirati motivaciju digitalnih nomada i ključna obilježja ovog segmenta potražnje, te mogućnosti razvoja destinacija koje svoju ponudu prilagođavaju digitalnim nomadima. Rezultati primarnog istraživanja provedenog putem dubinskih intervjua s dionicima uključenima u razvoj proizvoda i sadržaja za digitalne nomade upućuju na zaključak da ovaj segment turističke potražnje trenutno nema značajnije negativne učinke na razvoj turističkih destinacija, te da bi daljnji razvoj ponude prilagođene zahtjevima digitalnih nomada bio poželjna strategija budućeg razvoja turizma u Republici Hrvatskoj.

Ključne riječi

digitalni nomadi; razvoj turističkih destinacija; učinci digitalnog nomadstva; segment potražnje; Republika Hrvatska

Hrčak ID:

319013

URI

https://hrcak.srce.hr/319013

Datum izdavanja:

9.7.2024.

Posjeta: 381 *