Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/zefzg.2024.1.37
Digitalni nomadi: novi segment potražnje na turističkom tržištu
Nina Balaž Piri
; Verso Altima Group, Zagreb, Hrvatska
Vanja Krajinović
orcid.org/0000-0002-8369-3599
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Digitalno nomadstvo suvremeni je trend na tržištu rada koji je dobio snažan zamah tijekom i nakon pandemije COVID-19. Tradicionalni uvjeti rada postepeno se liberaliziraju, a ovaj trend prisutan je posebice u privatnom, ali u zadnje vrijeme i u javnom sektoru. Brojne su prednosti ovakvog načina rada iz perspektive zaposlenika, a jedna od osnovnih vezana je uz osjećaje slobode, neovisnosti i kontrole nad vlastitim vremenom. S obzirom na to da digitalni nomadi u turističku statistiku ulaze pod istim pretpostavkama kao i poslovni turisti, ovaj je segment potražnje postao itekako poželjan u destinacijama diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj. Cilj ovog rada je analizirati motivaciju digitalnih nomada i ključna obilježja ovog segmenta potražnje, te mogućnosti razvoja destinacija koje svoju ponudu prilagođavaju digitalnim nomadima. Rezultati primarnog istraživanja provedenog putem dubinskih intervjua s dionicima uključenima u razvoj proizvoda i sadržaja za digitalne nomade upućuju na zaključak da ovaj segment turističke potražnje trenutno nema značajnije negativne učinke na razvoj turističkih destinacija, te da bi daljnji razvoj ponude prilagođene zahtjevima digitalnih nomada bio poželjna strategija budućeg razvoja turizma u Republici Hrvatskoj.
Ključne riječi
digitalni nomadi; razvoj turističkih destinacija; učinci digitalnog nomadstva; segment potražnje; Republika Hrvatska
Hrčak ID:
319013
URI
Datum izdavanja:
9.7.2024.
Posjeta: 381 *