Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Obilježja i preferencije kupaca ekoloških poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u Osječko-baranjskoj županiji

Lidija Maurović Košćak ; Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu, Vinkovačka cesta 63c, Osijek, Hrvatska
Darija Ivanković ; Veleučilište „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru, Blage Zadre 2, 32000 Vukovar, Hrvatska
Snježana Tolić ; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Kralja Petra Svačića 1d, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 168 Kb

str. 31-41

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je utvrditi sociodemografska obilježja i preferencije potrošača za lokalne ekološke poljoprivredno-prehrambene proizvode u Osječko-baranjskoj županiji. U obzir su uzeta sociodemografska obilježja, oblik i učestalost kupnje, porijeklo proizvoda te spremnost potrošača na plaćanje veće cijene za certificirane ekološke proizvode. U istraživanju je sudjelovalo 236 ispitanika. Rezultati su pokazali snažnu podršku lokalno proizvedenim ekološkim proizvodima i izravnoj kupnji od proizvođača, kao i važnost usklađivanja cijena s percepcijom vrijednosti. Hi-kvadrat test je otkrio povezanost između spola i preferencija za kupovinu ekoloških proizvoda u supermarketima, na način da su žene sklonije kupovini ekoloških proizvoda u supermarketima od muškarca. Oba spola podjednako preferiraju kupovinu lokalno proizvedenih proizvoda, dok dob i razina obrazovanja nisu imali značajan utjecaj na preferencije kupnje.

Ključne riječi

potrošači, sociodemografska obilježja, preferencije, ekološki proizvodi, kratki lanci opskrbe

Hrčak ID:

319678

URI

https://hrcak.srce.hr/319678

Datum izdavanja:

20.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *