Izvorni znanstveni članak
OBRAZOVANJE I TOLERANCIJA
Jadranka Čačič-Kumpes
; Institut za migracije i narodnosti, Zagreb
Sažetak
Mjesto tolerancije u odgoju i obrazovanju jest dvojako: ona je
i predmet poučavanja i obilježje odnosa između sudionika
odgojno-obrazovnog procesa. U radu se naglašava jednaka
važnost izbora sadržaja koji se poučavaju, načina na koji se poučavaju
i uvjeta u kojima se poučavaju. Na primjeru suvremenih iskustava
govori se o sadržaju i dosezima nastave o ljudskim pravima
i zadacima odgoja i obrazovanja za toleranciju. Uvidom u
dosadašnja iskustva (pretežno zapadnih zemalja) došlo se do
spoznaje o potrebi proširivanja socijalizacijske uloge škole i produbljivanja
veza između škole i društva. Pokazalo se da nastava
o ljudskim pravima ovisi o važnosti koju neko društvo pridaje ljudskim
pravima i toleranciji. Samo jasno iskazivanje tolerancije na
svim razinama ponašanja u čitavom društvu i djelatno a ne deklarativno
poštivanje ljudskih prava u svakodnevnom životu mogu
stvarati uvjete za široku socijalizaciju tih vrijednosti. Jedna od mogućnosti
za ostvarivanje takvog zadatka pruža se unutar interkulturalističkog
koncepta koji se čini pogodnim za odgoj i obrazovanje
u duhu tolerancije (i ljudskih prava) u modernim pluralnim
društvima.
Ključne riječi
Hrčak ID:
32142
URI
Datum izdavanja:
1.3.1996.
Posjeta: 6.269 *